Mor l’exalcalde de Matadepera Estanislau Simón
Va liderar el govern municipal entre el 1991 i el 1995

- Mor l’exalcalde de Matadepera Estanislau Simón
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de juny de 2023 a les 11:19
Actualitzat el 14 de juliol de 2023 a les 16:35
El matadeperenc Estanislau Simón Flores, que va ser alcalde del poble durant quatre anys, ha mort als 80 anys. Simón va traspassar aquest dilluns, informa Matadepera.cat.
A l'Ajuntament de la localitat vallesana, Simón va agafar el relleu de Víctor Peiró, alcalde entre 1979 i 1991. Va governar entre el 1991 i el 1995, un mandat en què va tenir majoria absoluta. El seu equip de govern va estar format per Catalina Galí (cultura i afers socials), Pere Pi i Puig (esports i ensenyament); Celestí Anton i Romañach (obres i serveis), Xavier Muñoz i Fonoll (delegat de serveis), Joaquim Esquius i Freixas (hisenda), Jaume Roca i Juvinyà (Urbanisme) i Jaume Riera i Pascual (governació i medi ambient)
Simón es va iniciar en moviments associatius i culturals en els darrers anys del franquisme i va ser responsable comarcal del Congrés de la Cultura Catalana. L'any 1974 va començar a militar a Unió Democràtica de Catalunya (UDC) i a l'inici de la dècada dels 80 va ser conseller nacional i president comarcal del partit. Integrant del Comitè de Govern d’UDC, el 1985 va ser nomenat director general de cooperatives, i el 1988 secretari general de la conselleria de Treball de la Generalitat de Catalunya.
La vetlla serà instal·lada a quarts de 12 d’aquest dimarts al Tanatori municipal de Terrassa i la cerimònia de comiat serà dimecres a les 10 hores al mateix lloc.
Notícies recomenades
-
Matadepera Obertes les inscripcions per a la Ronda
-
Matadepera Obert el concurs de fotos per al calendari 2026 de Matadepera
-
Matadepera Música i esports centren el programa de la Festa Major de Matadepera
-
Matadepera Sant Llorenç torna a ser honorat al cor del parc
-
Matadepera El parc natural de Sant Llorenç perd més de 100.000 visitants en un any
-
Matadepera Malestar veïnal per la proliferació de mosques a Matadepera