Un reglament per a les accions “contra el bon govern”
Matadepera
Matadepera prova un instrument regulador del sistema intern d’informació de l’Ajuntament
- Un reglament per a les accions “contra el bon govern”
ARA A PORTADA
-
Terrassa Jordi Ballart: "Hem de ser protagonistes d'aquest futur, no simples espectadors" Jordi Guillem
-
Terrassa La tempesta de calamarsa sorprèn Terrassa: "Pedres com a monedes de dos euros" Jordi Guillem
-
Terrassa Baralla a l'estació del Nord de Terrassa: Ferit al cap i detingut després d'una persecució fins a la Rambla Jordi Guillem
Publicat el
06 de febrer de 2024 a
les 17:19
Actualitzat el
06 de febrer de 2024 a les
19:23
Al ple municipal de dilluns es va aprovar el Reglament regulador del “sistema intern d’informació” de l’Ajuntament de Matadepera. L’objectiu és “reforçar la gestió pública i augmentar la confiança de la societat en les institucions públiques”
Segons el que preveuen aquestes normes, qualsevol persona, sigui servidor públic o particular, pot denunciar qualsevol acció o omissió contrària als principis de bon govern.
Aquest instrument, però, no només pretén protegir la persona que emet una comunicació de conducta contrària a la bona gestió, sinó també protegir els servidors públics en el desenvolupament legítim de les seves funcions per evitar que acabi essent un mitjà per cometre atacs personals.
Les comunicacions presentades a través del canal intern d’informació s’han de referir a conductes dutes a terme en l’àmbit d’actuació de l’Ajuntament de Matadepera i de les entitats que integren el seu sector públic. S’adreçaran a un responsable que actuarà amb independència funcional que no podrà tenir la condició de càrrec electe o personal eventual, i es farà a través d’un canal intern, preferiblement telemàtic, garantint-ne la confidencialitat i anonimat. El termini màxim per respondre les actuacions d’investigació no pot ser superior a tres mesos.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Matadepera
Música, esport i cultura per a la Festa Major de Matadepera
-
Matadepera
Honors al màrtir que dona nom al cim
-
Matadepera
El govern de Matadepera reclama a la Generalitat un cànon de residus més just
-
Matadepera
Veïns i oposició alerten del risc d’incendi per acumulació de troncs
-
Matadepera
Crisi de govern per una tala de pins il·legal a Matadepera
-
Matadepera
L’oposició de Matadepera segella un pacte amb una plataforma veïnal per revertir el polèmic model de residus