- Millora en quatre parades d’autobús de Rubí
ARA A PORTADA
-
-
Positivo Boy & Girl, botiga de barri: “Ens buscàvem la vida i anàvem a Londres per buscar producte que aquí no estava tan vist” Alejandro García
-
Mor Joan Antoni Pujals i Vallhonrat, figura destacada del teixit econòmic i social de Terrassa Redacció
-
-
Ona Martínez, candidata d'ERC: "Les famílies de Terrassa guanyen 1.800 euros anuals menys que a Sabadell" Pilar Màrquez
Més de 100 països s’han compromès a reduir un 30% les emissions de metà el 2030. L’acord es va presentar ahir a la 26a Conferència Mundial del Clima de Glasgow (COP26). Aquesta cimera ha passat revista aquests dies als incompliments dels acords de París. Però, més enllà d’aquests grans acords, les ciutats tenen un pes decisiu en el canvi climàtic. Si més no, modifiquen el clima i són, alhora, espais vulnerables a l’impacte. Segons les Nacions Unides, a les ciutats es consumeix el 75% de l’energia i elles són les responsables del 80% de les emissions dels gasos d’efecte hivernacle, tot i que ocupen només un 2% de la superfície del planeta.
En els últims 60 anys, Terrassa s’ha escalfat 2 graus. La temperatura mitjana de la ciutat es preveu que augmentarà un grau més el 2050. Què podem fer per evitar-ho? El punt de mira està posat en la contaminació provocada pel vehicle privat. La manca d’un transport públic competitiu i de facilitats en l’adquisició de vehicles elèctrics o híbrids, però, dificulten el canvi de paradigma. En l’àmbit local queda molt a fer pel que fa al reciclatge i el tractament de residus, a més de la implantació d’energies renovables.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
- Arxivat a
Altres opinions
- Una certa mirada: una economia que posi la vida al centre Sonia Gimenez Guzman
- S’acosta Nadal Salvador Cardús Ros
- Eleccions 17M a Andalusia Antonio Machado Requena
- Deficiències en el servei de recollida selectiva Joan Roma i Cunill
- Els conflictes s’han de resoldre parlant, mai amb violència Ferran Pont i Puntigam
- Dels barris al Mentalfest: Terrassa cuida la salut mental
- L’enfocament local del canvi climàtic · Opinió · Diari de Terrassa
-
- Comarca
- Matadepera
- Diners
- Cultura
- Esports
- Defuncions
- ConnecTerrassa
- Iniciar Sessió
- Subscriu-t'hi
- Newsletter
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Diari de Terrassa?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.