Després de més de dues dècades d’aturada, el projecte de l’Eix Transversal Ferroviari (ETF) torna a estar damunt la taula. Sembla que aquesta vegada, la construcció d’aquesta infraestructura ferroviària que ha de vertebrar el territori i connectar-lo amb l’alta velocitat europea esdevindrà una realitat.
La Generalitat ja ha licitat un projecte que resultarà fonamental per a Terrassa. Tal com remarca l’alcalde Jordi Ballart en aquesta edició, la ciutat ha de ser una part activa d’aquest projecte. Terrassa no es pot permetre el luxe de quedar al marge de les decisions que determinaran el futur ferroviari del Vallès.
Tot sembla indicar que l’estació intermodal de viatgers serà a Sant Cugat. Això suposarà un canvi qualitatiu i quantitatiu per als terrassencs, que no haurem d’anar fins a Barcelona per connectar amb Espanya i amb Europa. Tindrem a un quart d’hora de casa en Ferrocarrils la possibilitat d’enllaçar també amb ciutats com Madrid, Girona, Lleida i Tarragona.