Per corregir la pèrdua de visió que ocasiona aquesta patologia l'únic tractament disponible és la cirurgia, perquè no hi ha coliris ni medicaments que puguin recuperar la transparència del cristal·lí. La cirurgia de les cataractes és en l'actualitat un procés ràpid i indolor, altament efectiu i amb escassos riscos, segons els oftalmòlegs. L'operació consisteix a extreure el contingut del cristal·lí afectat mitjançant ultrasons i reemplaçar-lo per una lent intraocular personalitzada en cada cas. Aquesta tècnica permet recuperar una visió normal i fins i tot millor que la que s'havia tingut en molt de temps.
La major part de cirurgies de cataractes es realitzen amb anestèsia amb gotes o amb una petita aplicació anestèsica al costat del globus ocular. La tècnica quirúrgica més utilitzada és l'assistida amb làser. Segons la Sociedad Española d'Oftalmologia el procediment que més s'aplica es diu facoemulsificació.
Consisteix a accedir a l'interior de l'ull amb petites incisions a la còrnia i un cop extret el cristal·lí amb un aparell conegut com facoemulsificador, que treballa amb energia d'ultrasons, es col·loca en el seu lloc una lent intraocular. El fet d'utilitzar anestèsia local permet que el pacient pugui ser donat d'alta el mateix dia de la intervenció.
L'objectiu d'aquesta cirurgia és corregir el defecte refractiu residual per tal que el pacient pugui disminuir la seva dependència a les ulleres i veure nítidament a totes les distàncies. Per això es solen implantar lents multifocals o trifocals que permeten veure la distància llunyana, intermèdia i propera, amb un grau òptim de satisfacció.
De totes maneres ha de ser l'oftalmòleg qui recomani a cada pacient la lent ideal a implantar després d'un estudi detallat de les seves necessitats. La Sociedad Española de Oftalmología alerta que cada lent que s'implanta té la graduació corresponent a l'ull operat i això no garantitza que es lliuri del tot de les ulleres.
ARA A PORTADA
-
-
Ona Martínez, candidata d'ERC: "Les famílies de Terrassa guanyen 1.800 euros anuals menys que a Sabadell" Pilar Màrquez
-
-
Positivo Boy & Girl, botiga de barri: “Ens buscàvem la vida i anàvem a Londres per buscar producte que aquí no estava tan vist” Alejandro García
-
Estudiants nocturns a la biblioteca per a preparar les PAU: “Al matí prefereixo dormir fins tard i allargar a les nits” Arnau Fort
Publicat el
06 de novembre de 2019 a
les 20:52