L’empresa, HomeExchange, va ser fundada a Califòrnia el 1992 i va accedir a la seva versió digital el 1996 convertint-se en un dels primers negocis a adoptar el consum col·laboratiu, el sistema econòmic on es comparteixen i s’intercanvien béns i serveis a través de les plataformes.
La versió espanyola Intercambiocasas.com funciona des del 2006 i és una de les que tenen més demanda. A hores d’ara Catalunya és la comunitat més activa, amb una oferta que supera el miler de residències, i Espanya figura com a segon país europeu amb més ofertes de cases.
Una quota d’inscripció
El funcionament de la plataforma és senzill i està basat en la sinceritat, confiança i respecte de tots els que hi intervenen. Per evitar ensurts innecessaris, es paga una quota d’inscripció (130 euros) que dura un any i que dóna opció a fer tants intercanvis com un desitgi i de la durada que vulgui.
Una vegada feta aquesta transacció es crea el perfil de la casa i de la família. A partir de llavors, comença la recerca de destinacions per enviar les propostes que sedueixen. A la vegada, els altres socis del portal enviaran propostes per l’interès que ha despertat l’habitatge. Es tracta de trobar un punt en comú (família afí, ciutats coincidents, dies en comú...) per tirar-ho endavant.
Quan s’arriba a l’acord es pot fer una connexió telefònica o via Skype per parlar i bescanviar suggeriments de visites o comentar qualsevol aspecte referit a l’habitatge, el barri o la localitat on ambdues famílies aniran a viure.
És una gran oportunitat de viatjar arreu del món (hi ha més de 65.000 cases a 150 països) sense necessitat de pagar allotjament i vivint com la gent local. Una opció de futur.
ARA A PORTADA
-
Noelia Fernández, millor xef jove de Catalunya 2026: "Representar la cuina catalana a Europa no és només un títol, és portar la nostra cultura al món" Arnau Fort
-
Ara es triguen quatre minuts més a anar de Terrassa a Barcelona en Rodalies que l'any 2000 Aketza Martín
-
-
El doctor Ramon Grimalt, contra les làmpedes facials de LEDs: "No hi ha cap evidència científica" Redacció
-
Publicat el
26 de juliol de 2015 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
Un lustre de la recuperació de les Caramelles
-
Terrassa
Consum consolida la seva aposta per Terrassa amb un nou supermercat a Ca n'Aurell
-
Terrassa
La Plaça Mossèn Jacint Verdaguer: "De descampat rural a centre modernista"
-
Terrassa
Un incendi crema un pis sencer al barri del Segle XX de Terrassa
-
Terrassa
L'acord entre Renfe i els maquinistes retorna l'R4 a la normalitat
-
Terrassa
Adjudiquen la renovació de la barana de les Teixidores