L’empresa, HomeExchange, va ser fundada a Califòrnia el 1992 i va accedir a la seva versió digital el 1996 convertint-se en un dels primers negocis a adoptar el consum col·laboratiu, el sistema econòmic on es comparteixen i s’intercanvien béns i serveis a través de les plataformes.
La versió espanyola Intercambiocasas.com funciona des del 2006 i és una de les que tenen més demanda. A hores d’ara Catalunya és la comunitat més activa, amb una oferta que supera el miler de residències, i Espanya figura com a segon país europeu amb més ofertes de cases.
Una quota d’inscripció
El funcionament de la plataforma és senzill i està basat en la sinceritat, confiança i respecte de tots els que hi intervenen. Per evitar ensurts innecessaris, es paga una quota d’inscripció (130 euros) que dura un any i que dóna opció a fer tants intercanvis com un desitgi i de la durada que vulgui.
Una vegada feta aquesta transacció es crea el perfil de la casa i de la família. A partir de llavors, comença la recerca de destinacions per enviar les propostes que sedueixen. A la vegada, els altres socis del portal enviaran propostes per l’interès que ha despertat l’habitatge. Es tracta de trobar un punt en comú (família afí, ciutats coincidents, dies en comú...) per tirar-ho endavant.
Quan s’arriba a l’acord es pot fer una connexió telefònica o via Skype per parlar i bescanviar suggeriments de visites o comentar qualsevol aspecte referit a l’habitatge, el barri o la localitat on ambdues famílies aniran a viure.
És una gran oportunitat de viatjar arreu del món (hi ha més de 65.000 cases a 150 països) sense necessitat de pagar allotjament i vivint com la gent local. Una opció de futur.
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de juliol de 2015 a les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
El PSC s'abstindrà a les ordenances a canvi de no pujar el rebut de l'aigua i revisar les tarifes d'escoles bressol i l'Escola de Música
-
Terrassa
L’opció de WhatsApp que pot evitar que t’estafin
-
Terrassa
Saps on és... la torre recòndita que ja no flueix?
-
Terrassa
Ajuts per netejar grafits i pintades a Terrassa: l'Ajuntament destinarà 50.000 euros
-
Terrassa
L’enèsima pròrroga del servei de TMESA provoca crítiques de l’oposició
-
Terrassa
Els Castellers de Terrassa celebren la 46a Diada recordant la millor actuació de la seva història