El grupo de la CUP-CAV presidirá la comisión de transparencia del Consell Comarcal del Vallès Occidental, constituida esta semana por el pleno del organismo vallesano. Los portavoces de las formaciones políticas representadas así lo acordaron en el plenario por unanimidad. La comisión debatirá y elaborará un código ético y de buen gobierno para el organismo comarcal, y velará por la implementación de la Llei de Transparència, ya en vigor.
La comisión será la encargada también de seguir el proceso judicial del "caso Mercurio", en el que el consejo está personado como acusación. El grupo de la Entesa había propuesto la creación de una comisión específica para ese caso, pero el resto de partidos declinó esa posibilidad al considerar que la delegación recién creada ya podía ejercer esa función de seguimiento. El equipo de gobierno consideró "positivo" ceder la presidencia de la comisión a la oposición, y en concreto a la CUP-CAV, según comentó el presidente, Ignasi Giménez. "Compartimos el fondo y estamos dispuestos a presidir esta comisión y que sea en esta donde se debata el modelo de Código Ético que queremos y donde se haga seguimiento de los aspectos que afectan al 'caso Mercurio'", señaló Josep Maria Osuna, portavoz de la CUP en el consejo.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Sense trens a l'R4, incertesa i poques alternatives: "Per culpa seva, vas de cul" Arnau Fort
-
Terrassa El camí del revolucionari Juli Soler, de Terrassa a elBulli: “Sense ell, Ferran Adrià no hagués estat qui és avui” Arnau Fort
-
Esports El vessant solidari de l’egarenc Dani Olmo: "Em sentia en deute amb Croàcia i volia retornar-li alguna cosa" Sergi Estapé
-
Diners Més de 6.000 empreses salvades en 15 anys: “Ens ho van posar tot molt fàcil durant tot el procés” Laura Massallé
-
Publicat el
05 de febrer de 2016 a
les 20:35
Notícies recomenades
-
Terrassa
Els Bombers Voluntaris es concentren als jutjats de Terrassa: "tots els treballadors han de tenir assegurada la cotització a la Seguretat Social"
-
Terrassa
Reprenen de circulació de trens de Rodalies amb incertesa encara a l'R4
-
Terrassa
Sense servei a tot Rodalies per "causes alienes"
-
Terrassa
LaFACT situa Terrassa entre els referents europeus en innovació social amb el projecte ALL.D
-
Terrassa
Un projecte del CST per reduir la medicació inadequada en gent gran, finalista als Premis de Bones Pràctiques
-
Terrassa
Liciten el bar de la Devesa del parc de Vallparadís