El Centre Cultural Recreatiu de Pineda de Mar va concursar diumenge passat al XLII premi Ciutat de Terrassa de Teatre amb l´obra del filòleg i dramaturg Joan Gallart (Pineda de Mar 1972)" L´home amb qui somien les dones quan somien amb homes", dirigida pel mateix autor.
L´escenari es transforma en el bar La Vaquita per reunir a un grup de noies : l´Aina (Anna Carlota),la Cadence (Anna Camps), la Cèlia (Bàrbara Ferrer), la Irene (Lara Macip), la Marina (Anna Estol) i la Virgínia (Meritxell Alarcon). Es retroben després d´haver coincidit en un taller d´aquests que ara estan de moda titulat "Com oblidar l´home en set dies".
De manera coral o més íntima anem coneixent les diverses personalitats d´aquestes protagonistes, les seves afinitats, les seves incompatibilitats , els seus somnis, les seves frustacions. De sobte , una paraula pronunciada amb l´article equivocat (picada d´ullet de l´autor-filòleg) capgira l´obra.Les actrius surten de la ficció i baixen a la realitat.
Comença una reflexió simbòlica de totes les parts que configuren el teatre: reflexions sobre el públic, trencant la quarta paret i increpant els espectadors perquè s´han emportat els personatges dins el seu pensament; reflexions sobre el text i la direcció , qüestionant les paraules i el valor de les mateixes ; reflexions sobre els actors i les actrius i el rol en el món que representen, un món on totes les persones hi executen el seu paper. La magnífica actuació de les sis actrius , encarregades de transmetre totes aquestes recapacitacions complexes arriba a despertar en l´espectador sensacions, a voltes incòmodes que no et deixen gens indiferent. Vet aquí el secret del teatre! .
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de març de 2016 a
les 18:10
Notícies recomenades
-
Terrassa
Sergio Dalma porta la rivalitat entre Terrassa i Sabadell a "La Revuelta": "Ara ja ens portem bé"
-
Terrassa
Manel Balcells: “Un nou hub a Terrassa és un avantatge competitiu per la ciutat”
-
Terrassa
El futur pont d’Itàlia ja té un equip redactor
-
Terrassa
Comuns debat sobre valors republicans i educació
-
Terrassa
VÍDEO | Incendi a Can Boada, a tocar de l'Institut Torre del Palau
-
Terrassa
La renda terrassenca creix un 5,9%, però no segueix el ritme català