La seva carrera esportiva va començar amb cavalls€
Vaig néixer i créixer en un poble holandès típic de cavalls. Vaig començar de petita i vaig anar fent fins a arribar a una de les millors escoles d´Alemanya. Però allà vaig descobrir coses que no m´agradaven i ho vaig deixar per estudiar a Anglaterra.
I d´allà va arribar a Catalunya, on descobreix la muntanya. Quan comença a plantejar-se una trajectòria en aquest esport?
Al principi no ho havia pensat, ja que estava decebuda amb l´esport de competició. Però uns amics em van convidar a una cursa de muntanya i vaig veure que m´agradava molt. A partir d´aquí vaig anar buscant diferents curses i anava fent.
Els seus millors resultats han arribat en els dos últims anys.
Després de tenir la meva filla, al 2014, tenia molt menys temps i vaig veure que si volia fer-ho bé havia de posar-m´hi a fons. L´any passat amb tot l´equip vam trobar la meva fórmula i aquest any hi tinc molta confiança.
Quan va començar amb les raquetes de neu?
Sobretot després de tenir la nena, ja que l´esquí no se´m dóna tan bé i les raquetes són més segures. Vaig començar a competir al 2013 i, després del part, hi vaig tornar.
Què ha aconseguit a nivell de competicions?
El més rellevant va ser l´any passat, quan vaig quedar subcampiona del món i vaig guanyar l´Open Europeu. Aquest any ja hem fet la primera competició, l´Allgäu Vertical (Alemanya), que he guanyat.
Com s´organitza la temporada?
Faig un calendari de les competicions i, després, planifiquem els entrenaments amb l´equip.
Com concilia entrenament amb feina i família?
És complicat perquè l´esport és una manera de viure i requereix molta dedicació.
La pròxima gran fita?
El campionat del món de raquetes que se celebra el 25 de febrer. I la copa del món de Skyrunning de la Xina, el 2 de maig.
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de febrer de 2017 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
Multes de 1.200 i 600 euros als regidors de Vox
-
Terrassa
Terrassa activa el ban de prevenció d’incendis forestals fins al 15 d’octubre
-
Terrassa
Ajusten els horaris de la Línia 3 d’autobús per millorar la puntualitat i la freqüència de pas
-
Terrassa
Menys d’una de cada deu alumnes de robòtica a la UPC de Terrassa és una noia
-
Terrassa
Surt a licitació el nou aulari modular al complex dels Bellots per 445.000 euros
-
Terrassa
Pla d’usos per al futur de la Masia de Can Falguera