Passem una mitjana diària de 240 minuts consumint continguts de televisió. Segons dades d´audiència relatives a 2017, ho fem normalment sols (el 46%) i cada vegada som més exigents: demanem serveis de televisió a la carta, personalitzats, per decidir com, quan i on consumir el que ens agrada. Ha arribat el moment en què la televisió s´ha hagut de fer un vestit a mida de l´audiència, i les dades ho demostren.
Al seu torn, davant d´un espectador que prioritza les plataformes mòbils per veure televisió i els continguts interactius, les cadenes de televisió es veuen obligades a fer a la seva audiència partícip d´aquest contingut, sobretot a través de les xarxes socials. El 50% dels espectadors asseguren que veuen més un contingut si té extensions "social media" integrades, xifra que despunta entre els "millenials", i és que 9 de cada 10 ja interaccionen amb contingut de la televisió a través de la segona pantalla (com es coneix el consum de contingut en multipantalla) i un sorprenent 99% afirma que no veu la televisió de manera "plena" i que ho fan mentre realitza altres tasques.
Totes elles són dades relatives a diversos estudis recollits per Shootr, xarxa social especialitzada en segona pantalla que alberga xats de nombrosos programes. A Shootr l´edat dels usuaris oscil·la sobretot entre els 18 i els 24 anys. Un 60% d´usuaris són dones, dada que coincideix amb qui dedica més minuts a la televisió (255´), segons dades d´audiències de 2017. Els pics d´audiència de l´app acostumen a ser entre les 22.00h i les 24.00h, quan s´emeten els programes que més conviden a comentar-se amb els fans. En el cas de Shootr, els xats de programes amb més seguidors són "Operación Triunfo", "First Dates", "Tu cara me suena", "La Voz", "Masterchef", "Eurovisión" i "La que se avecina", entre d´altres. Molts d´ells creats i administrats pels fans dels programes.
ARA A PORTADA
-
Terrassa Sense trens a l'R4, incertesa i poques alternatives: "Per culpa seva, vas de cul" Arnau Fort
-
Terrassa El camí del revolucionari Juli Soler, de Terrassa a elBulli: “Sense ell, Ferran Adrià no hagués estat qui és avui” Arnau Fort
-
Esports El vessant solidari de l’egarenc Dani Olmo: "Em sentia en deute amb Croàcia i volia retornar-li alguna cosa" Sergi Estapé
-
Diners Més de 6.000 empreses salvades en 15 anys: “Ens ho van posar tot molt fàcil durant tot el procés” Laura Massallé
-
Publicat el
04 de febrer de 2018 a
les 04:00
Notícies recomenades
-
Terrassa
Una nova cara per a la plaça de l’Aigua?
-
Terrassa
Terrassa aborda el biaix de gènere en el diagnòstic de les malalties minoritàries
-
Terrassa
Els Bombers Voluntaris es concentren als jutjats de Terrassa: "Tots els treballadors han de tenir assegurada la cotització a la Seguretat Social"
-
Terrassa
Reprenen de circulació de trens de Rodalies amb incertesa encara a l'R4
-
Terrassa
Sense servei a tot Rodalies per "causes alienes"
-
Terrassa
LaFACT situa Terrassa entre els referents europeus en innovació social amb el projecte ALL.D