L' ong terrassenca Jambakasala porta des de finals de 2018 construint una escola per a 90 alumnes a Janjanbureh (Gàmbia). El seu finançament és possible gràcies a les aportacions dels seus membres, la subvenció de l'Ajuntament de Terrassa, i activitats com la Jambakoa, la tercera edició de la qual es va fer dissabte a la Masia Els Bellots. Va ser una jornada solidària, musical, festiva i gastronòmica, que va començar a les dotze del migdia amb les actuacions de Malalts de Reggae i Mohi Lee. A les vuit del matí, però, els voluntaris de Jambakasala ja eren a Els Bellots per muntar-ho tot (la barra de bar que va funcionar tot el dia, l'escenari, la parada, la rifa a dos euros el número, l'exposició de fotografies de l'escola, el "racó infantil" del fons, que aquest any s'estrenava), i unes hores després el regidor Noel Duque començava a cuinar la paella (de fet dues, una de pollastre i una de verdures). Les racions, beguda inclosa, tenien un preu de 10 euros, i se'n van vendre (i menjar, en taules llargues sota els arbres d'Els Bellots), unes 250, una mica menys de les esperades pels organitzadors, segurament perquè el temps no estava massa clar.
L'any vinent, la inauguració
"L' escola ja està construïda. Ara s'ha d'acabar de tancar el procés de compra de mobiliari, uniformes. Els últims passos per tal que s'obri el 2020. És per això que aniran els diners recollits en aquesta Jambakoa", van explicar a aquest diari Toni Aguilar i Marina Cadalso, cooperants de Jambakasala, mentre sonaban les primeres cançons d'El Plan de Alberto, el grup que, després de dinar, va obrir les actuacions de la tarda (després pujarien a l'escenari El Biri i Sista & Punk).
Janjanbureh (antiga Georgetown, que abans era la capital gambiana) està ubicada en una illa, "i la gent d'allà ens ha rebut molt bé. Ja ens sentim com si fóssim de la família. Hi ha una escola de primària, i la que nosaltres construïm és per a nens de 3 a 6 anys, perquè vam veure aquesta necessitat".
El mateix bon rotllo es respirava a la Jambakoa."Ha vingut la gent de sempre, però també hem vist cares noves, sobretot de nens i joves." Als petits se'ls va explicar el conte que Jambakasala fa servir per explicar a esplais i escoles s la realitat de Janjanbureh. Els Bellots semblava, dissabte, un oasi de solidaritat i altruisme en el món d'individualisme ferotge al qual semblem condemnats. Un esperit que podia simbolitzar, canviant el nom de la ciutat pel del planeta, una de les cançons d' El Plan de Alberto, "Vamos a hacer Terrassa bonita".
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’octubre de 2019 a les 21:01
Notícies recomenades
-
Terrassa
Finalitza la reforma del Casal Cívic de Can Jofresa amb una inversió de mig milió
-
Terrassa
Propòsits i reptes de ciutat per al 2026
-
Terrassa
El pàrquing del Progrés, líder en rotació de vehicles
-
Terrassa
El Ministeri de Transports invertirà en la conservació de la B-40 al seu pas per Terrassa
-
Terrassa
Aproven inicialment la millora de l’accessibilitat de nou cruïlles de Terrassa
-
Terrassa
Inici d’any clau per urbanitzar Els Bellots II