Fupar i Prodis han posat en marxa a Terrassa la segona edició del cicle de xerrades "Quan estic malalt, escolta'm". Persones amb discapacitat intel·lectual expliquen de primera mà als professionals sanitaris, en aquest cas de Mútua, com els hi agrada ser atesos.
"M'agrada que em mirin a la cara, que no em parlin com si fos un nen i que m'expliquin les coses directament a mi, no al meu acompanyant", diu Alfons Figueras, usuari del Centre Ocupacional de Fupar, qui lidera en primera persona les sessions. Les xerrades, dirigides a metges, infermers i a personal administratiu i d'atenció al públic, aborden les necessitats sanitàries de les persones amb discapacitat intel·lectual i donen pautes als professionals per superar barreres d'accés a la sanitat".
Barreres
Les barreres són diverses. Inclouen la manca d'accessibilitat cognitiva en l'explicació dels diagnòstics o tractaments mèdics, un tracte infantilitzador "o la manca de suports per prendre decisions sobre la pròpia salut". Ana Bravo, professional de l'àrea psicosocial de Fupar afegeix: "Volem potenciar una mirada més sensible i més propera a la discapacitat".
El cicle de xerrades acabarà el 12 de febrer i es fa a cinc centres de salut de MútuaTerrassa: CAP Rambla, CSMA, CAP Oest, CAP Sud i el Servei d'Urgències. "Un projecte així ens permet millorar l'atenció que reben les persones amb discapacitat intel·lectual, humanitzar l'atenció sanitària i millorar l'experiència d'aquests pacients als nostres centres", diu Mamen Galindo, Cap de Gestió de Clients de Mútua.
El cicle és fruit de la col·laboració entre Fupar i Prodis, i compta amb el suport de l'Ajuntament, la Federació Dincat-Plena Inclusió i Mútua. La primera edició va tenir lloc l'any passat als CAPs del Consorci Sanitari de Terrassa (CST).
ARA A PORTADA
-
Terrassa La cal·listènia guanya terreny a Terrassa: tres nous espais per entrenar a l'aire lliure Joan Muñoz
-
Terrassa Iñigo Haughey, impulsor de Rabassaires: “Amb el Terrassenc tornem a començar, ara amb el reg directe” Pilar Màrquez
-
Terrassa Mor Ramon Guinjoan: bomber voluntari, propietari de Can Guim i col·laborador del Pentàgon Joan Muñoz
-
-
Terrassa Dues denúncies per enfrontar-se al conductor i dues més per entrar embriagat a l'autobús Arnau Fort
Publicat el
29 de gener de 2020 a
les 21:01
Notícies recomenades
-
Terrassa
"Dijous de Mútua" aborda l’estigma que encara envolta els trastorns mentals
-
Terrassa
L’ONCE reconeix l’Ajuntament de Terrassa pels seus anys de compromís amb l’accessibilitat
-
Terrassa
Prop de 100 joves es troben a Terrassa per iniciar el curs de la Fundació Impulsa
-
Terrassa
L'alumnat del Liceo Egara podrà fer ús de la plaça Catalunya pel pati
-
Terrassa
Una tragèdia que va quedar atrapada en el silenci: la memòria de l'accident del tren de les Planes torna a Terrassa
-
Terrassa
El PSC reclama més inversió per repintar els passos de vianants