"Això sí que és una bona obra", va dir un ciclista ahir a un membre de la comitiva d'autoritats que visitaven les obres del carril per a vianants i bicicletes que connectarà Terrassa i Matadepera. El conductor del vehicle de dues rodes es va aturar quan va veure un col·lectiu de gent a peu dels treballs. "Ah... molt bé, pensava que passava alguna cosa", va afegir l'home. "No, no, ja pot continuar tranquil. i aviat ho podrà fer amb més seguretat", li va comentar la mateixa persona de la comitiva.
El grup de persones, que observà el ciclista, va estar encapçalat pel diputat d'Infraestructures i Parcs Naturals, Pere Pons, i els alcaldes de Terrassa i Matadepera, Jordi Ballart i Nil-Oscar López. Es van convocar a la primera rotonda d'entrada a Matadepera i van recórrer la distància fins a les obres, a l'alçada de la urbanització Can Pi. Allí, els operaris i màquines estan construint un carril segregat de la via principal per a ciclistes i vianants de 4,50 metres d'amplada dividit en dues seccions, una de 2,50 metres per a ciclistes i una altra de 2,00 metres per a vianants i encintat amb una vorada de formigó. També s'instal·la enllumenat.
La nova via de mobilitat sostenible enllaçarà des de l'entrada a Matadepera, on hi havia l'antiga caserna de la Guàrdia Civil, fins a l'entrada a Terrassa, a l'avinguda Lacetània. Serà prop d'un quilòmetre i donarà continuïtat al tram que es va construir fa deu anys, amb motiu de la rotonda citada d'accés al poble veí. Les obres van a càrrec de la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Terrassa. Es van adjudicar per un valor de 850.863 euros, dels quals l'Ajuntament n'aporta 28.764,18 euros. En l'execució també s'inclou una partida de la Generalitat, atorgada dins el pla a fomentar les vies ciclistes.
Satisfacció
El diputat provincial, Pere Pons, va dir ahir que les obres van al ritme previst i que, si no surt cap complicació, s'enllestiren en un parell de mesos. Pons va valorar el nou carril com "imprescindible i necessari per garantir la mobilitat de les persones que van a peu i amb bicicleta". Per la seva banda, els alcaldes de Terrassa i Matadepera es van mostrar satisfets. Ballart va manifestar que "aquesta és una obra llargament reivindicada pels municipis propers i també estratègica perquè millora la connexió dels dos i amb el Parc Natural i l'Anella Verda". López va coincidir amb Ballart i es va felicitar que "es facin inversions per la mobilitat sostenible".
Durant la trobada, Ballart va esmentar que està prevista la perllongació del carril fins a la plaça de l'Aigua. A un àmbit més general, Pons va reiterar la voluntat d'ampliar aquestes vies i que ja s'ha adjudicat el projecte constructiu de l'itinerari segregat a l'N-150, en el tram que va des del Cementiri municipal fins a l'Hospital de Terrassa. També va dir que estan treballant en el mateix aspecte per Matadepera-Sabadell.
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa Alfredo Vellido, catedràtic d’intel·ligència artificial: “Dir que la IA superarà la intel·ligència humana en cinc anys és un brindis al sol" Alejandro García
-
Comarca Mor Carles Solà, exrector de la Universitat Autònoma de Barcelona, a Sant Cugat Aketza Martín
-
Terrassa Llibreria Ana, botiga de barri: "Quan tenia 10 anys venia de l’escola, feia els deures aquí i, si calia, despatxava" Alejandro García
-
Terrassa Ja hi ha data per als 208 pisos de protecció oficial de l'AEG: s'entregaran el 2028 Pilar Màrquez
Publicat el
09 de març de 2020 a
les 20:56
Notícies recomenades
-
Terrassa
Els Castellers de Terrassa, de la Diada catalana a la de l'Avi Emili
-
Terrassa
FOTOS | Arròs, marisc i cargols
-
Terrassa
Terrassa crida a la convivència en una Diada entre el record del 1976 i l'amnistia: "Catalunya ha de ser de totes i tots"
-
Terrassa
Prodis trasllada el seu centre d'operacions: "No hi cabíem, era molt difícil demanar silenci"
-
Terrassa
Tanca el restaurant Els Telers de Prodis: "Gràcies per la confiança"
-
Terrassa
Xavi Coral recorda l'11-S, 25 anys després: “Amb les xarxes socials, hagués estat molt més difícil d’informar”