El Consell de Ministres aprovarà dimarts demanar al Congrés dels Diputats la pròrroga de la declaració de l'estat d'alarma a Espanya fins al proper 26 d'abril. El president del Govern, Pedro Sánchez ho ha fet públic aquest mig dia en roda de premsa. Tot i que es demanarà per quinze dies més, l'estat d'alarma durarà més, és a dir, entrarem amb les actuals restriccions al mes de maig, tot i que el president va dir que anirà demanant les pròrrogues de quinze en quinze dies fins que el Govern vegi que es poden aixecar les restriccions. Va dir que no serien les mateixes condicions que ara, però va assegurar que es perllongaria més enllà del dia 26 d'abril.
En aquest sentit, va anunciar que la "hibernació" de l'economia s'aixecarà després de la Setmana Santa i es "tornarà a l'estadi anterior". Per tant, s'aixecarà la prohibició de l'activitat empresarial a sectors no essencials. El president va anunciar també, a preguntes dels periodistes (qüestions filtrades per la Moncloa) que impulsarà una gran pacte d'estat similar als Pactes de la Moncloa de 1977 per recuperar l'economia del país i sortir de la gravíssima crisi econòmica que ha generat el coronavirus.
ARA A PORTADA
Publicat el
04 d’abril de 2020 a
les 15:57
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa promou una campanya per no donar menjar als coloms i frenar la sobre població
-
Terrassa
Millora del paviment a la rambla de Francesc Macià
-
Terrassa
Aquestes són les activitats programades per a la festa major del barri de Vallparadís
-
Terrassa
VÍDEO | Converses entre premiats que no haurieu imaginat: Berta Abellan i Francesc Mauri
-
Terrassa
VÍDEO | Converses entre premiats que no haurieu imaginat: Xavier Álvarez, Sonia López i Albert Bermúdez
-
Terrassa
VÍDEO | Converses entre premiats que no haurieu imaginat: Esther Lao i Carmen Mas