Els animals de companyia, com gats, gossos i fures, han d'estar censats perquè així es pot comptabilitzar quants n'hi ha a la ciutat. A més resulta una manera de fer una previsió dels recursos de salut pública i infraestructures que contribuirà a millorar el seu benestar. Amb aquesta finalitat, l'Ajuntament va iniciar ahir una campanya informativa i de sensibilització, precisament, per recordar l'obligatorietat de censar aquestes mascotes.
La tasca divulgativa, la duen a termes les informadores ambientals i es desenvolupa a peu de carrer, porta a porta, explicant als veïns alguns dels aspectes més rellevants que recull l'ordenança de tinença i protecció dels animals. Entre aquests hi ha la necessitat que els gossos estiguin identificats amb un microxip; l'obligatorietat de que portin la placa identificativa, que es trobin inscrits en el registre municipal i que vagin lligats (excepte a les zones d'esbarjo i de lliure circulació de gossos).
Inscripció
La inscripció d'un gos, un gat o una fura al registre d'animals de companyia de l'Ajuntament s'ha de fer en el termini de tres mesos a partir de la data de naixement, d'adquisició o de canvi de residència de l'animal. Ara bé, abans de procedir al registre, la persona veterinària ha d'identificar l'animal amb la implantació d'un microxip, que és un requisit indispensable per donar-lo d'alta al registre. D'aquesta manera es pot recuperar l'animal en el cas de pèrdua.
Terrassa compta amb un registre d'animals de companyia per controlar la població de gossos, gats i fures. Actualment, hi ha 12.337 animals censats, el 76% dels quals (9.485) són gossos i el 23% (2.834), gats. En l'esmentat registre hi ha inscrites 18 fures.
A banda, la ciutat disposa d'11 espais de lliure circulació de gossos repartits pels barris de Ca n'Aurell, La Maurina, Poble Nou, Vallparadís, Can Tusell, Les Arenes, Can Palet II, La Cogullada i Can Petit. Tots ells estan situats a menys d'un quilòmetre dels barris residencials, a un màxim de 15 minuts caminant.
ARA A PORTADA
-
Terrassa A la venda Can Minguet, la casa amb forma de masia en plena ciutat: "És una llàstima que es perdi" Pilar Màrquez
-
Terrassa El PSC condiciona el suport al pressupost a aturar la venda de dos solars de Foment: “És inadmissible” Pilar Màrquez
-
Terrassa Esportistes que s'han fet "influencers": "Estic tot el dia fent aquesta feina" Jordi Guillem
-
-
Terrassa La Marató de donació de sang de Terrassa celebra 20 anys amb quatre jornades de crida als donants Arnau Fort
Publicat el
24 de març de 2021 a
les 21:30
Notícies recomenades
-
Terrassa
Mor als 56 anys, el sotsinspector José Luis Fernández García, referent de la policia de proximitat a Terrassa
-
Terrassa
L’excap d’Urbanisme Pere Montaña adverteix de la necessitat de preveure nous serveis davant el creixement de Terrassa
-
Terrassa
Positivo Man celebra una dècada a la Font Vella amb una gran festa: "Passaran moltes coses a dins"
-
Terrassa
La recollida selectiva es manté al 44%, lluny de l’objectiu europeu
-
Terrassa
Dol a Minyons de Terrassa per la mort de Nati Pons, històrica membre de la colla, als 56 anys
-
Terrassa
"Qui t'ha dit que els castells no són per a tu?": els Minyons reforcen l'accessibilitat per a la seva diada