- Estudis sobre la Covid-19 guanyen el Premi d’Infermeria de Mútua
ARA A PORTADA
-
Terrassa La cal·listènia guanya terreny a Terrassa: tres nous espais per entrenar a l'aire lliure Joan Muñoz
-
Terrassa Iñigo Haughey, impulsor de Rabassaires: “Amb el Terrassenc tornem a començar, ara amb el reg directe” Pilar Màrquez
-
Terrassa Mor Ramon Guinjoan: bomber voluntari, propietari de Can Guim i col·laborador del Pentàgon Joan Muñoz
-
-
Terrassa Dues denúncies per enfrontar-se al conductor i dues més per entrar embriagat a l'autobús Arnau Fort
Publicat el
28 de maig de 2021 a
les 07:55
Actualitzat el
28 de maig de 2021 a les
11:48
Un estudi que consistia en la creació d’una consulta pionera liderada per professionals d’infermeria per atendre la demanda assistencial dels pacients amb clínica compatible amb la Covid-19 va resultar guanyador de la 26a edició del Premi d’Infermeria Mútua Terrassa que es va celebrar aquest dijous.
“Estratègies davant la Covid-19: Gestió de la demanda infermera (GID) de les consultes amb clínica compatible, liderada per infermeria”, el treball escollit com a guanyador, el van confeccionar les infermeres del CAP Can Trias-Ernest Lluch Nura Asad Jara, Carla Batllés Quintas, Carol Bosch Tarragó, Marta Copete Vilella, Gemma Martínez Gálvez i Marta Ruiz Toro.
La jornada va iniciar-se a les 9 hores, amb la presentació dels treballs que, enguany, es va fer a través de quatre taules, moderades per Maite Valverde, doctora en Infermeria de Mútua Terrassa. A les 13 hores, es va realitzar una taula rodona titulada “Perspectives de la pandèmia Covid-19 a Mútua Terrassa”, moderada pel periodista Marc Redorta i amb la intervenció de les infermeres Núria Alonso (Mútua Terrassa) i Montse Ruiz (CAP Rubí), l’infermer i director de la residència per a persones amb discapacitat intel·lectual Mas i Dalmau, David Serra, i un pacient de Covid-19, Jordi Jiménez.
A les 15.30 hores es va procedir a l’entrega dels premis. El segon premi va recaure en l’estudi “La pandèmia Covid-19 i l’ús de la contenció mecànica en pacients hospitalitzats en un hospital d’aguts”, obra de les infermeres Roser Font Canals, Antonia Expósito López i Anna Parera Prous, i del metge Salvador Quintana Riera, tots pertanyents a les UFISS-pal·liatius i el Comitè d’Ètica Assistencial.
El lema d’enguany
El lema de l’edició d’enguany ha estat “360 graus una pandèmia, un gran equip”. L’any passat, a causa de la pandèmia, es va haver de cancel·lar el certamen que, aquest 2021, hauria d’haver celebrat la 27a edició. Els objectius d’aquest premi, que se celebren per commemorar el “Dia Internacional de la Infermeria”, el 12 de maig, són els de promoure la recerca científica entre els i les professionals d’infermeria de l’entitat egarenca i també busca donar visibilitat a la recerca en les cures infermeres des dels diferents àmbits assistencials de la mateixa organització.
A l’entrega dels guardons van estar presents Esteve Picola, director general de l’entitat organitzadora, Yolanda Cuesta, gerent de la Fundació Assistencial Mútua Terrassa, Ramon Ramells, gerent de l’Àmbit de Servei Sociosanitari i Miguel Ángel Molina, director assistencial d’Infermeria de Mútua Terrassa.
Picola va assegurar que “tots els treballs han mostrat un nivell molt alt i cal felicitar a tothom perquè ha sigut molt difícil” escollir els guanyadors. Molina, per la seva banda, va felicitar a tots els participants i va apuntar que “tothom és guanyador” i va afegir que “aquestes jornades ens donen aire fresc per tirar endavant”. En total, s’han presentat a l’edició d’enguany 33 treballs, nou més que en l’edició de 2019.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’ONCE reconeix l’Ajuntament de Terrassa pels seus anys de compromís amb l’accessibilitat
-
Terrassa
Prop de 100 joves es troben a Terrassa per iniciar el curs de la Fundació Impulsa
-
Terrassa
L'alumnat del Liceo Egara podrà fer ús de la plaça Catalunya pel pati
-
Terrassa
Una tragèdia que va quedar atrapada en el silenci: la memòria de l'accident del tren de les Planes torna a Terrassa
-
Terrassa
El PSC reclama més inversió per repintar els passos de vianants
-
Terrassa
ERC reclama digitalitzar els espais de cartelleria municipal