
- L'EF Bonaire jugarà les semifinals de l'Euro Winners Cup
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de juliol de 2021 a les 07:34
Actualitzat el 16 de juliol de 2021 a les 19:44
En nou dies, dilluns 26 de juliol, l’Ajuntament iniciarà les obres de vianalització de l’àmbit del Vapor Gran. Els treballs duraran uns dos mesos i no consistiran en una reurbanització completa, sinó en intervencions puntuals per condicionar la nova illa de vianants, destaca el Consistori. El pressupost dels treballs és de 291.500 euros.
Aquest programa d’obres és un pas més en el pla municipal de creació d’illes de vianants, que l’1 de juliol va experimentar una empenta definitiva amb la implantació de noves zones a bona part del Centre. Amb aquest projecte del Vapor Gran, el govern municipal “vol que aquest àmbit esdevingui un espai amb identitat pròpia i ben connectat amb el centre de la ciutat, de manera que la zona esdevingui més atractiva per al passeig i amb l’objectiu de revitalitzar i dinamitzar aquest espai”. Les actuacions afectaran el tram del carrer de la Rutlla entre el del Vall i Portal Nou, i el tram de Portal Nou entre la Rutlla i el carrer del Racó. En ambdós sectors es faran obres d’asfaltat per convertir els vials “en carrers de plataforma única, de manera que aquesta morfologia doni prioritat als vianants”, diu el Consistori.
La tinenta d’alcalde de Serveis Territorials i Seguretat, Lluïsa Melgares, recalca que la plataforma única suposa “molts avantatges d’accessibilitat i, alhora, genera unes condicions òptimes per al passeig”. Amb l’execució d’aquest projecte, l’Ajuntament assegura que fa un pas més en la “revolució verda”, que vol doblar l’espai destinat “a les persones que van a peu o en vehicles sostenibles, en detriment dels vehicles motoritzats”.
Amb aquesta acció, “s’alliberarà visual i físicament el principal punt d’accés a l’àmbit, la gran cruïlla del carrer del Portal Nou amb el carrer de Miquel Casas i el passeig del Vapor Gran, per tal de facilitar l’arribada, identificació i percepció d’aquest espai públic”, assenyala el govern local. D’altra banda, també s’ampliarà la xarxa de clavegueram del carrer del Portal Nou, en el tram que va des del carrer de la Rutlla fins al carrer de Miquel Casas.
Càmeres
L’actuació contempla una nova senyalització d’itineraris adaptats amb paviment podo-tàctil per garantir l’accessibilitat de persones discapacitades, i també la instal·lació de càmeres de vigilància al carrer de la Rutlla, amb el carrer de Sant Genís, per tal de poder controlar l’accés a l’àrea de vianants del Vapor Gran. Per últim, el projecte inclou una millora de l’enllumenat públic de la zona.
La previsió és que les obres s’allarguin uns dos mesos, dividides en dues fases: la primera, del 26 de setembre fins el 3 de setembre, es desenvoluparà al carrer del Portal Nou fins al de Miquel Casas, i a la petita plaça de la Rutlla; a la segona, del 6 al 30 de setembre, es duran a terme les reformes del tram del carrer del Portal Nou que va del carrer de Miquel casas fins al carrer del Racó. En aquesta fase del treballs, “està previst que les afectacions al trànsit rodat finalitzin el 15 de setembre”, afirma l’Ajuntament.
Notícies recomenades
-
Terrassa El Bitxo del Torrent Mitger celebra 40 anys amb 40 enceses a la Trobada de Bestiari de Can Roca
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa celebren “El Vespreig Minyó” amb la presentació de la nova samarreta
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt, entre els investigadors més citats, segons la Universitat d'Stanford
-
Terrassa Biblioteques Sense Fronteres pels drets de les dones a Terrassa
-
Terrassa ERC reclama retirar Drets Humans a Junts per no sumar-se al suport a la flotilla solidària
-
Terrassa Taigua instal·la sensors al riu Llobregat per determinar la qualitat de l'aigua captada