- Un cadàver a Ca n'Anglada
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa Terrassa projecta 33 obres a 21 escoles públiques: "Seguim reclamant millores a la Generalitat" Pilar Màrquez
-
Terrassa L'Ajuntament nega cap irregularitat en els convenis amb l'entitat Actura: "Hem actuat amb totes les garanties" Joan Muñoz
-
Terrassa Queda desert el concurs de l’alberg i l’Ajuntament haurà de tornar a licitar-lo Pilar Màrquez
-
Publicat el
31 de juliol de 2021 a
les 07:00
Actualitzat el
31 de juliol de 2021 a les
08:58
Tal com va anunciar el conseller d’Educació, Josep González-Cambray, aquest dijous, l’oferta de Formació Professional s’amplia el curs vinent amb 176 places, resultat d’obrir tres grups més en Gestió Administrativa , Cures d’Auxiliar d’infermeria i Sistemes Microinformàtics i xarxes, i d’incrementar les ràtios de 30 a 33 alumnes per aula en els cicles més sol·licitats.
La regidora d’Educació, Teresa Ciurana, ha considerat que “la proposta del departament servirà per parar el cop”, tenint en compte que l’Ajuntament ha quantificat llistes d’espera en 500 o més. Ciurana va reiterar que cal fer un seguiment per saber el grau d’afectació a l’inici del curs. “Hem d’esperar a les primeres setmanes de setembre per tenir la radiografia acurada i saber quants alumnes s’han quedat sense plaça i cercar solucions”. En aquest sentit va avançar que ha convocat una reunió extraordinària del Consell de l’FP pel dia 2 de setembre i una altra amb la direcció general d’FP del departament el dia 6 de setembre.
Ciurana va compartir tots els arguments exposats pel conseller d’Educació. “En primer lloc s’ha produït un augment de peticions inesperat. I això cal sumar els factors de sempre. Per una banda, hi ha molta gent que només fa una opció i si hi ha molta demanda, hi ha llista d’espera. I d’altre, hi ha gent que també fa la del batxillerat però ho decideix al setembre”. Ciurana va avançar també que el nou cicle anunciat en l’especialitat de Carnisseria anirà més enllà i que es treballa per implantar el curs 2022-23 un cicle en Comercialització de Productes Alimentaris. De tota manera, pel curs 2021-22, vol posar en marxa un curs professionalitzador del sector amb Foment i el Servei d’Ocupació de Catalunya.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
FOTOS | El menú ja està servit
-
Terrassa
Terrassa s’estrena com a laboratori urbà amb un projecte sobre el consum d'aigua intel·ligent
-
Terrassa
El PSC exigeix una solució immediata per als contenidors soterrats de Terrassa: "Un remei provisional no pot convertir-se en permanent"
-
Terrassa
Les incidències amb els patinets elèctrics es disparen a Terrassa: més 1.000 en només vuit mesos
-
Terrassa
Un piano a l'hospital?: MútuaTerrassa aposta per la música
-
Terrassa
MútuaTerrassa aborda la protecció clínica a totes les edats: "L'objectiu és promoure una atenció segura durant tota la vida"