Minyons aprova presentar-se al concurs per Cal Reig
En cas de guanyar, la colla malva posarà a la venda el seu local actual, a la Casa Jacint Bosch
- Minyons aprova presentar-se al concurs per Cal Reig
ARA A PORTADA
-
Roben a nou parades de la Fira de Santa Llúcia de Terrassa: "No sabem on era el vigilant" Joan Muñoz
-
Un animal de grans dimensions obliga a restringir la circulació ferroviària entre Terrassa i Sabadell Laura Massallé
-
-
-
La grip es dispara amb el doble de casos respecte la setmana passada, i Terrassa reacciona Arnau Fort
Publicat el 13 de setembre de 2021 a les 10:52
Actualitzat el 14 de setembre de 2021 a les 07:48
Els Minyons de Terrassa volen canviar de local. La colla malva va aprovar aquest diumenge en assemblea presentar-se al concurs per la cessió d'ús de la nau Divorra o Cal Reig, al número 21 del carrer de la Mare de Déu dels Àngels.
"Els Minyons fem una aposta amb un projecte de colla i de ciutat que de ben segur que serà una transformació cultural i social brutal", ha escrit el president de l'entitat, Jaume Maeso, al seu perfil de Twitter, explicant que en cas de guanyar el concurs la colla s'hauria de vendre el local actual, a la Casa Jacint Bosch (carrer del Teatre), per poder fer front a les obres de reforma necessàries.
El grup casteller hauria de fer una important inversió econòmica a Cal Reig, d’un mínim de 700.000 euros, per adequar l’espai a la seva activitat, expliquen fonts dels Minyons. De moment, treballen amb un preprojecte i tot apunta que els diners que hi haurien d’acabar destinant superarien aquesta xifra. Per això, l’assemblea d’aquest diumenge va aprovar també posar a la venda la seu actual de l’entitat per a poder assumir la inversió en cas que el seu projecte sigui l’escollit.
El ple municipal de l’Ajuntament va aprovar el juliol la cessió d’ús gratuïta de l’edifici industrial Fundición Divorra per a la realització d’activitats culturals amb l'obertura d'un concurs per l’adjudicació de l’espai de propietat municipal, que ocupa una superfície de 1.847 metres quadrats repartida en tres finques en planta baixa i un pis o golfes.
Aleshores, fonts de Minyons de Terrassa ja van mostrar en declaracions a Diari de Terrassa el seu interès pel local. “Fa temps que estem estudiant opcions per canviar de seu social perquè ens falten espais idonis com fer els assajos dels castells en millors condicions. A la Casa Jacint Bosch, del carrer del Teatre, estem bé i cèntrics, però ens falta un espai cobert ampli, si tenim en compte que en setmanes clau poden moure entre 500 i 600 persones”, explicaven aleshores.
Les mateixes fons matisaven que, un cop s’aprovés la proposta al ple, estudiarien el plec de clàusules per veure si hi podien aspirar, en tant que també s’hauria de fer una inversió econòmica important en rehabilitar la nau, que porta tancada des de fa molts anys. "La decisió final serà la que es voti en assemblea”, deien.
L’actual seu dels Minyons, situada al carrer Teatre 4-6, va ser adquirida per la colla en dues fases. El 1988 van comprar la Casa Jacint Bosch i el 2001, la finca annexa situada al carrer del Teatre, 6.
Durant tot aquest temps, l’entitat ha adequat la seva seu a les seves necessitats. “Tanmateix, ara, aquestes instal·lacions queden petites i són poc adequades per la pràctica castellera d’una colla del nivell dels Minyons”, asseguren.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Amnistien un jove de Terrassa acusat d'agredir membres de Jusapol en una manifestació del 2018
-
Terrassa
Dos inspectors i 18 agents se sumaran a la Policia Municipal de Terrassa
-
Terrassa
El lateral del camí de Can Gonteres queda llest
-
Terrassa
Operatiu de vigilància a Can Parellada per blindar Terrassa davant la pesta porcina africana
-
Terrassa
Pimec Joves Vallès Occidental i FADAM recullen joguines per a infants amb càncer
-
Terrassa
Terrassa porta el Nadal als districtes amb l'encesa dels arbres