La Diada del Xumet més divertida amb el Drac de Terrassa
La Diada també ha anat acompanyada de jocs de taula, tallers de dibuix i regals i sorpreses
- Lluís Puig: "La Justícia europea no ens ha fallat mai"
ARA A PORTADA
-
El ple ratifica les sancions de 600 i 1.200 euros als regidors de Vox per la samarreta contra l'alcalde Pilar Màrquez
-
L’Ajuntament habilita un tram de la ronda de Ponent com a pàrquing provisional per la crisi de l'incendi de Can Boada Joan Muñoz
-
VÍDEO | Una cabra "assalta" un supermercat de Matadepera: "S'està pixant i cagant al passadís!" Joan Muñoz
-
-
Publicat el
25 de setembre de 2021 a
les 15:18
Actualitzat el
26 de setembre de 2021 a les
21:51
Després d'un any en blanc, la Diada del Xumet ha tornat a Terrassa coincidint amb els 40 anys del Drac de Terrassa, figura clau de la cultura popular de la nostra ciutat. Famílies egarenques amb infants s'han aplegat a la plaça Vella durant tot el dia per veure el famós Drac que tanta emoció crea als més petits, i per entregar el xumet definitivament a aquells nens que ja deixen de ser nadons. A canvi del xumet, el Drac regalava un regal sorpresa diferent a cada infant.
"Donar el xumet és un pas molt important per als nens petits, perquè significa fer-se gran"- ha comentat en David Salazar, cap de Colla del Drac de Terrassa- "Ens fa molta il·lusió formar part d'aquest pas i ensenyar el Drac a tots els nens i nenes que els agrada, fomentant també que els coneguin la cultura popular terrassenca des de ben petits".
L'entrega del xumet, però, no és la única activitat de la Diada. Tallers de dibuix ambientats en el Drac de Terrassa, paradetes de regals i sorpreses i jocs de taula, com un joc de l'oca gegant, han causat sensació entre els assistents. Nens i nenes han gaudit de la Diada amb somriures d'orella a orella, que han causat la satisfacció dels pares i mares: "Al meu fill petit li encanten els dracs, i volia veure sí o sí el Drac de Terrassa. S'han de fer més activitats com aquestes a la ciutat" ha comentat la Marta, mare de tres nens petits.
La Diada ha començat a les 10 hores del matí i dura fins les 20 hores del vespre.
Notícies recomenades
-
Terrassa
L'art de les palmes, en perill d'extinció: "Aquest any no ens ha sortit a compte"
-
Terrassa
La manca de resposta municipal centra gran part de les queixes ciutadanes traslladades al síndic
-
Terrassa
Terrassa lidera un hub per reforçar l’autonomia de persones grans, dependents o amb malalties cròniques
-
Terrassa
Preocupació per l'augment d'atacs físics i verbals contra sanitaris: "Un professional nostre rep una agressió cada dia"
-
Terrassa
La PTP alerta dels endarreriments del Ministeri en la tramitació de l'estació de Can Boada i altres deu projectes clau
-
Terrassa
El PSC porta al ple un paquet de mocions sobre convivència, seguretat viària i punts segurs per a la infància