Sant Llorenç guanyarà 150 places d'aparcament
Terrassa
Projecte per canviar la circulació als carrers del Montcau i del Cavall Bernat
- Sant Llorenç guanyarà 150 places d'aparcament
ARA A PORTADA
-
Terrassa Les obres per reparar l'esvoranc del carrer Ample començaran dilluns: "Toca demanar disculpes als veïns" Pilar Màrquez
-
Terrassa Un cotxe se salta les recomanacions i acaba atrapat a la Riera: denunciat i sancionat amb 200 euros Arnau Fort
-
-
Terrassa L'Imserso omple les agències de viatges en el primer dia de reserva: "Ens agrada Benidorm per l'ambient" Joan Muñoz
-
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el
23 d’octubre de 2021 a
les 07:00
Actualitzat el
22 d’octubre de 2021 a les
17:48
Els canvis estaven planificats per al mes de setembre, segons els veïns, però s’han posposat. De totes maneres, sembla que la reordenació del trànsit al barri de Sant Llorenç serà una realitat en breu: els canvis afectaran el carrer del Montcau, que passarà a ser d’un sol sentit, i el carrer del Cavall Bernat, que experimentarà una modificació similar. Les zones “alliberades” es convertiran en espais amb places d’estacionament en bateria. Juntament amb una altra mesura prevista, el nombre de places noves podria superar les 150.
El projecte, demandat per l’associació de veïns, es va aprovar fa uns quatre mesos i els residents en el sector estan a l’espera de l’execució d’una esperada reforma de la circulació rodada. “Està al caure”, assenyala un portaveu veïnal. El carrer del Montcau té doble sentit de circulació i el nou projecte redueix el trànsit a un sol sentit, cap a l’avinguda del Vallès, de manera que el canvi deixaria lliure espai per habilitar places d’aparcament. En aquest tram serien unes 85. L’altre carrer afectat per les modificacions, el del Cavall Bernat, està dividit en dos trajectes diferenciats: una part amb un sentit de circulació i una altra amb dos. Amb l’ordenació prevista, tot el carrer serà només d’una direcció, cap a la carretera de Castellar. Allà, les places per aparcar serien unes 15.
Aparcar a l’avinguda del Vallès
La transformació no requerirà l’execució de grans obres. Només l’adaptació de les senyalitzacions verticals i horitzontals, incloses les referents als espais d’estacionament en bateria. L’associació de veïns ha insistit en el projecte a l’espera que la seva aplicació alleugi l’escassetat d’aparcaments per a vehicles, un problema que afecta de manera greu a Sant Llorenç, un barri de blocs de pisos antics sense pàrquings subterranis.
Els canvis de trànsit als carrers del Montcau i del Cavall Bernat aniran acompanyats d’una altra mesura semblant a l’adoptada en altres zones de Terrassa com l’avinguda de Josep Tarradellas o la carretera de Montcada: l’habilitació de carrils d’una avinguda, en aquest cas la del Vallès, perquè els vehicles puguin aparcar allà entre les 20 i les 7 hores. Al tram afectat, situat a prop de Can Petit, es podrien aconseguir unes 50 places. Els veïns són conscients de que es tracta d’una solució provisional, però que és benvinguda.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’erosió del mur de la riera obre un esvoranc a l’avinguda del Vallès
-
Terrassa
Tot i les dificultats, arriba la Festa Major de Xúquer: "Sovint els veïns fem tasques que corresponen a l'Ajuntament"
-
Terrassa
Girona es fixa en Eco-Equip: "Ens interessa molt l'experiència de Terrassa amb la neteja"
-
Terrassa
Torrent d’en Pere Parres desplega el seu cartell més viu: la plaça de la Cooperativa acull la Festa Major del barri
-
Terrassa
Un pres ataca tres funcionaris a l'hospital penitenciari de Terrassa: no li donaven permís per fumar
-
Terrassa
Una persona ferida per una ganivetada a la cara en una baralla a Ca n'Anglada