L’ONCE lliura quatre contes en braille a la Biblioteca Central
Terrassa
L'acte s'ha celebrat aquest matí a la Biblioteca Central de Terrassa
- L'Ajuntament crida a participar en les renovacions dels consells escolars
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de novembre de 2021 a
les 13:15
Actualitzat el
11 de novembre de 2021 a les
13:19
Francisco Aguilar, director de l’agència l’ONCE a Terrassa, ha lliurat el matí d'aquest dijous a Maria Gental, directora de la Biblioteca Pública de Terrassa, quatre contes infantils en braille. L’acte, celebrat a la Biblioteca Central (Passeig de les Lletres, núm.1) ha comptat amb la participació de Núria Marín, Tinenta d'Alcalde de l'àrea de Promoció Econòmica i Projecció de la Ciutat.
Els nous títols que formaran part del fons d’obres d’aquesta biblioteca són: Toca, toca!, L’aniversari d’en Peixet, La formiga distreta i L’erugueta goluda.
Des del Centre de Recursos Educatius ONCE Barcelona, on s'atenen les necessitats educatives especifiques derivades de la ceguesa i baixa visió dels menors i joves de Catalunya, es transcriuen contes infantils amb la finalitat que les famílies puguin disposar d'ells per als seus fills i filles. Cada Sant Jordi elabora contes i llibres adaptats, amb la finalitat que els pares i mares, de nens cecs, puguin regalar un conte al seu fill/a, que no poden trobar en els llocs de compra habituals.
El braille és un sistema de lectoescriptura imprescindible en l’educació dels 1.164 nens i joves cecs i amb discapacitat visual a Catalunya i l’ONCE és el major impulsor de l’ús del braille a Catalunya i a tot Espanya. A l’actualitat, l’ONCE posa a disposició del seus 71.009 afiliats, la Biblioteca Digital ONCE, que compta amb un fons documental de 64.842 obres, entre els
formats braille i audiollibres.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El govern municipal presentarà en audiència pública el pressupost per al 2027
-
Terrassa
Els Castellers de Terrassa descarreguen tres construccions de set al Concurs de Castells
-
Terrassa
El Mental Fest torna a la Plaça Vella per reivindicar una salut mental lliure d’estigmes
-
Terrassa
Comencen les obres per millorar el vial lateral de la plaça de Salvador Espriu
-
Terrassa
Restablerta la circulació de la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils
-
Terrassa
Terrassa, en risc molt alt de pluges torrencials fins a les 14 hores