L'Ajuntament de Terrassa, finalista a un premi per l'experiència de teletreball en pandèmia
L'administració local opta al reconeixement a la Millor Experiència de Teletreball en període Covid dels XI Premis CNIS

- El TSJC autoritza el passaport covid per accedir a la restauració, els gimnasos i les residències
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de novembre de 2021 a les 13:16
Actualitzat el 25 de novembre de 2021 a les 14:51
L’Ajuntament de Terrassa opta a obtenir el guardó que reconeix la Millor Experiència de Teletreball en període Covid dels XI Premis CNIS, un guardó que reconeix les millors estratègies de gestió de teletreball aplicades durant la crisi en àmbits organitzatius, normatius, tecnològics i d'atenció a la ciutadania.
En concret, el projecte presentat per l’Ajuntament de Terrassa porta per títol "Implantació de teletreball i eines col·laboratives en temps rècord" i exposa com l'administració municipal, una organització integrada per prop de 3.000 persones, es va adaptar en cinc dies per garantir el teletreball als equips essencials, amb puntes de connexions d’entre 1.200 i 1.400 persones treballant simultàniament.
En paral·lel a la solució de tecnologia de base i accés, els serveis tècnics de l'Ajuntament van treballar també en la implantació i ús d'eines col·laboratives al núvol que permetessin tant la comunicació (realització de reunions telemàticament), com el treball col·laboratiu. A més, es va crear la figura interna dels "ambaixadors digitals" i referents d’equips per donar suport i fer seguiment dels equips. Entre el 2020 i el 2021 s'han realitzat més de 400 sessions internes de formació, amb més de 2.000 participants: formacions bàsiques de TEAMS, TEAMS avançat, ús de documents compartits, To-DO, Planner... i s'ha creat tot un fons documental de formació i documentació.
Des de l'inici de la pandèmia s'han preparat i facilitat prop de 750 equips de treball per a treball remot a les persones que així ho han sol·licitat i avui dia se segueixen mantenint entre 800 i 900 connexions remotes simultànies de treball.
Juntament amb l’Ajuntament de Terrassa, també són finalistes en la categoria de Millor Experiència de Teletreball en període Covid l’Ajuntament de la Valle de Egüés, amb el projecte "Teletreball i modernització de la Valle de d'Egüés", i la Universitat de Salamanca, que ha presentat el projecte "Eines docents accessibles en remot per a tota la comunitat universitària".
Els guanyadors es donaran a conèixer el 26 de novembre en el XI Congreso Nacional de Innovación y Servicios Públicos (CNIS) que se celebrarà a Madrid.
Notícies recomenades
-
Terrassa Es commemoren 150 anys de la policia municipal
-
Terrassa Protecció Civil demana prudència a la ciutadania per les fortes pluges
-
Terrassa Terrassa nota una “petita onada” de casos de covid
-
Terrassa Enginyeria Aeroespacial, tercera nota de tall més alta per sobre de medicina
-
Terrassa ERC critica que el Pla d’asfaltatge “no és un pla real” i “no disposa dels recursos suficients”
-
Terrassa Avís per intensitat de pluja a Terrassa i el Vallès Occidental