
L'arribada màgica del Patge Xiu-Xiu a Terrassa
El famós patge ha arribat a l'Estació del Nord i ha recorregut els carrers de Terrassa amb la carrossa fins al Raval de Montserrat

- L'arribada màgica del Patge Xiu-Xiu a Terrassa
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de desembre de 2021 a les 20:52
Actualitzat el 27 de desembre de 2021 a les 12:17
Les flames de les torxes dels patges reials, alineats davant l'Estació del Nord de Terrassa formant un passadís per rebre l'esperat Patge Xiu-Xiu, es reflecteixen sobre el vidre de les ulleres de la Queralt, de sis anys. Com tots els altres nens i nenes que rodegen la plaça, la Queralt espera impacient l'arribada del Patge per entregar-li la seva carta, i, si pot, fer-se una fotografia amb el reconegut personatge nadalenc.
Un cop més, la màgia del Nadal uneix els terrassencs i terrassenques, aquest cop per rebre el mític ajudant dels Reis Mags d'Orient, que arriba tots els anys per recollir les primeres cartes dels nens i nenes del municipi.
"Mira, Queralt, que bé es veu des de primera fila!" ha exclamat la mare de la Queralt, la Marta, mentre l'alçava perquè tingués millor visió. Enguany, sabent que el Patge arribava a les 18 hores, famílies d'egarencs s'han aplegat davant l'Estació del Nord amb ulls expectants i ben vius, atents per si en qualsevol moment travessava la porta triomfal el Patge Xiu-Xiu amb les brillants capes blaves que l'envolten.
"Anem a rebre el Patge Xiu-Xiu cada any, ens fa moltíssima il·lusió", comenta la Marta. Afegeix, però, que enguany es veu menys gent que normalment, a causa de les restriccions per la pandèmia, que ja deixa clares les seves empremtes amb el mar de mascaretes reglamentàries que porta tothom. Per fi, amb una allau d'aplaudiments i mòbils gravant vídeos pel record, el tren màgic que transporta el Patge Xiu-Xiu s'atura a Terrassa i el famós personatge nadalenc rep amb un somriure a tots i totes. L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, el seguia.
[caption id="attachment_383270" align="aligncenter" width="700"]
Arnau Alcalà[/caption]
Els infants més ràpids, ajudats dels pares i mares, ja li entreguen la carta. El Patge s'encamina saludant a tothom fins la seva carrossa màgica, que ha recorregut els carrers de Terrassa fins arribar al Raval de Montserrat amb una orquestra que l'acompassava. Terrassencs i terrassenques l'han acompanyat tot el camí, mentre d'altres han optat per sortir al balcó i saludar-lo: "Xiu-Xiu! Xiu-Xiu!!" exclamaven des d'un balcó del carrer Camí de Fondo.
"Ala, hem parlat amb el Patge Xiu-Xiu de veritat!!" ha exclamat l'Eric, ple d'eufòria després d'entregar-li la carta al Patge amb la carrossa en moviment i intercanviar unes paraules amb ell. Moments d'aclamació especial han sonat entre el públic quan la carrossa reial ha passat per davant del Teatre Principal, al carrer del Teatre, i davant del Centre Cultural El Social, entitat cultural que ha organitzat l'arribada del Patge Xiu-Xiu.
Quan la carrossa reial ha arribat al seu destí, davant de l'Ajuntament, l'Àliga de Terrassa ha rebut el Patge Xiu-Xiu amb el ball de benvinguda tradicional. El silenci s'ha fet entre el públic, conscients de la dificultat del ball de cultura popular, que l'any passat va haver de suspendre's per la pandèmia.
"Moltíssimes gràcies a tots els terrassencs i terrassenques per rebre'm avui, i a l'Àliga de Terrassa pel ball tan solemne", ha agraït el Patge Xiu-Xiu, "És un orgull poder dirigir-vos aquestes paraules una vegada més. Ja fa setanta Sant Esteves que arribo a la vostra ciutat per xiuxiuejar-vos a cau d'orella i recollir un munt d'il·lusions, i cada any la rebuda és més especial i el caliu més gran. Ens trobem en moments difícils de la pandèmia, però la màgia del Nadal sempre arriba per il·luminar l'estrella d'Orient", ha afegit.
A continuació, el Patge s'ha disposat a rebre tots els nens i nenes que volien saludar-lo al tron reial de l'atri de l'Ajuntament, però la cua de famílies arribava fins la placeta de la Font Trobada. El famós patge es passejarà pels barris i entitats de Terrassa fins el dia 5 de gener, perquè tots els nens i nenes tinguin temps de fer-li arribar les cartes i xiuxiuejar-li a cau d'orella els seus desitjos de Nadal. El mateix dia, Ses Majestats d'Orient es passejaran pels carrers de la ciutat amb la cavalcada reial.
https://www.diarideterrassa.com/fotografia/2021/12/27/fotos-arribada-del-patge-xiu-xiu-a-terrassa/

Notícies recomenades
-
Terrassa “Feia més de 10 anys que la Generalitat no construïa residències”
-
Terrassa No tanquem per vacances
-
Terrassa En espera de la ronda Nord de Terrassa i Sabadell
-
Terrassa Prop de 300.000 euros en multes a la zona blava durant el primer semestre de 2025
-
Terrassa Dispositiu policial a l’Estació del Nord acaba amb tres denúncies per drogues i una arma prohibida
-
Terrassa Terrassa recupera gran part dels regs per aspersió