Terrassa viu el Dia Internacional de les Dones al carrer
Col·lectius diversos organitzen aquest dimarts marxes a la ciutat. A les 12 hores es llegirà la declaració institucional de l’Ajuntament
- Terrassa viu el Dia Internacional de les Dones al carrer
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de març de 2022 a
les 20:27
Actualitzat el
08 de març de 2022 a les
08:35
Terrassa tornarà a viure aquest dimarts un dia de reivindicacions al carrer amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones.
“Repartim-nos les feines. Som corresponsables” és el lema de la campanya municipal, que posa l’accent aquest any en la desigualtat en el repartiment del treball domèstic i les cures, que recauen majoritàriament en les dones. És un tema central que va sorgir en el marc del ple de dones celebrat el 9 de juliol de 2021, el primer a la ciutat.
S’han programat 60 activitats encaminades a sensibilitzar i conscienciar sobre la corresponsabilitat, accions de sensibilització per a la igualtat i de reconeixement de les dones que es duran a terme al llarg de diversos dies.
Aquest dimarts a les 12 hores, el Raval de Montserrat es convertirà en escenari de la lectura de la declaració institucional del Dia Internacional de les Dones. La regidora de Polítiques de Gènere, Núria Marín, presentarà el manifest que s’ha consensuat entre tots els grups municipals i que llegiran les regidores Ona Martínez, Josefina Merino, Meritxell Lluís i Isabel Martínez.
A la tarda, la plataforma Feministes per Terrassa organitza una mobilització sota el lema “Treball de cures, treballs feminitzats. En defensa dels serveis públics”. A les 19 hores, una manifestació recorrerà el trajecte entre el Monument de la Dona i el Raval de Montserrat.
A banda, a les 19.30 hores sortirà una altra marxa mixta des de la plaça Nova, organitzada per l’Assemblea 8M 2022, Rudes Rebels, Entre Totes CUP Terrassa i Arran.
Aquest dilluns al vespre, Vallès Occidental Feminista ha organitzat una marxa de torxes.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Una campanya per prevenir la venda i el consum de vàpers entre menors
-
Terrassa
Els Minyons busquen els castells de nou a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
S'obre un esvoranc a l'avinguda de Jacquard
-
Terrassa
“Tasta Barris Terrassa”: una credencial per descobrir les festes majors dels barris
-
Terrassa
Sant Pere obre el foc de les festes majors de barri
-
Terrassa
Terrassa pren d’exemple Girona per al recinte firal