76 famílies treballaran en els horts urbans de la finca municipal de Can Casanovas
Terrassa
L’Ajuntament de Terrassa ha fet aquest dijous l’acte d’entrega a les quatre entitats que gestionaran
- Qollunaka fa homenatge a Pepe Rubianes
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de març de 2022 a
les 15:13
Actualitzat el
24 de març de 2022 a les
15:17
Els Amics de l’aixada dels horts de Can Casanovas, l’Associació Terrassenca d’agroecologia urbana, l’Associació de veïns de La Cogullada i L’hortet de Can Palet són les entitats que gestionaran els horts urbans de la finca municipal de Can Casanovas, on inicialment treballaran, segons els projectes presentats, 76 famílies.
D’aquesta manera, Can Casanovas s’incorpora al programa "Conreant Terrassa", que des de l’any 2013 promou la creació d’una xarxa ciutadana d’espais verds a l’interior de la ciutat davant la demanda de parcel·les de petita horta d’autoconsum.
Aquesta finca municipal està situada al costat del polígon industrial de Can Parellada i ocupa un total de 16.467 metres quadrats de superfície. Des de l’any 2007, va acollir una vuitantena d’horts municipals que complementaven als que hi havia a la finca de Mossèn Homs. Amb el pas del temps, la demanda d’aquests espais va minvar, motiu pel qual l’Ajuntament va optar per reconvertir-los en horts urbans.
https://www.diarideterrassa.com/terrassa/2021/10/20/can-casanovas-tornara-a-ser-una-zona-dhorts/
Mentre que a Can Casanovas s’ha condicionat l’espai, instal·lant una xarxa de rec amb comptadors, un tancat per protegir l’espai de cultiu i també rètols informatius, a Mossèn Homs s’ha transformat en una zona de cultiu de secà. Segons fonts municipals, a Can Casanovas, hi han pogut accedir alguns dels hortolans que gestionaven antics horts municipals a través de noves entitats.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El govern municipal presentarà en audiència pública el pressupost per al 2027
-
Terrassa
Els Castellers de Terrassa descarreguen tres construccions de set al Concurs de Castells
-
Terrassa
El Mental Fest torna a la Plaça Vella per reivindicar una salut mental lliure d’estigmes
-
Terrassa
Comencen les obres per millorar el vial lateral de la plaça de Salvador Espriu
-
Terrassa
Restablerta la circulació de la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils
-
Terrassa
Terrassa, en risc molt alt de pluges torrencials fins a les 14 hores