
L’ús abusiu dels dispositius tecnològics, en el conte de Sant Jordi de MútuaTerrassa
Es titula “En Víctor i la consola” i és obra de Ana Jorge Castillo, infermera de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital Universitari MútuaTerrassa (HUMT)

- L’ús abusiu dels dispositius tecnològics, en el conte de Sant Jordi de MútuaTerrassa
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’abril de 2022 a les 15:12
Actualitzat el 07 d’abril de 2022 a les 15:21
Fomentar la correcta utilització dels aparells tecnològics entre els infants és la voluntat del conte que MútuaTerrassa ha editat aquest any coincidint amb la Diada de Sant Jordi. Escrit per Ana Jorge Castillo, infermera de la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l’Hospital Universitari MútuaTerrassa (HUMT), el conte tracta sobre l’ús abusiu dels dispositius tecnològics (en concret les consoles), un fenomen cada cop més comú entre els infants i que requereix una tasca educativa i social important per garantir que se’n faci un consum responsable.
Sota el títol “En Víctor i la consola", la història ens acosta a la realitat d’en Víctor, un nen de vuit anys que està enganxat a aquest aparell i comença a desenvolupar una addicció que l’aïlla dels amics i de la família. Un dia, però, perd el carregador i comparteix una tarda de joc molt agradable amb la seva família i pren consciencia sobre la importància d’acotar les estones destinades als dispositius tecnològics en benefici de les relacions socials i familiars.
Il·lustrat per la dibuixant sabadellenca Carme Sala Villaplana, el conte contribueix a evidenciar que la transformació digital ha accelerat el desenvolupament del món en molts aspectes però posa èmfasi en el fet que sovint aquesta realitat va estretament lligada a una dependència extrema de la tecnologia. En aquest sentit, la història pretén esdevenir una eina per normalitzar la convivència amb els recursos tecnològics existents al nostre voltant, tant en l’àmbit personal com professional, però sense que aquests ens converteixin en captius i addictes.
L’edició d’enguany forma part de la col·lecció de contes que des de l’any 2010 edita MútuaTerrassa per Sant Jordi amb l’objectiu que els infants interioritzin que els bons hàbits, la socialització i el respecte són essencials per a una vida saludable en tots els sentits.
A partir del 23 d’abril es podrà descarregar gratuïtament des de la web corporativa de l’entitat com una eina didàctica per a les famílies dels pacients pediàtrics, professionals de la salut, educadors i la societat en general.

Notícies recomenades
-
Terrassa Junts es defensa de les crítiques d'Esquerra i reitera el suport als drets humans i a Palestina
-
Terrassa MútuaTerrassa impulsa la Setmana Mundial de la Lactància Materna amb activitats a les biblioteques i centres de salut
-
Terrassa El Bitxo del Torrent Mitger celebra 40 anys amb 40 enceses a la Trobada de Bestiari de Can Roca
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa celebren “El Vespreig Minyó” amb la presentació de la nova samarreta
-
Terrassa El dermatòleg de Terrassa Ramon Grimalt, entre els investigadors més citats, segons la Universitat d'Stanford
-
Terrassa Biblioteques Sense Fronteres pels drets de les dones a Terrassa