Tractaments anticorrosius per a l’enllumenat públic
Terrassa
L'Ajuntament de Terrassa l'aplicarà a 15.100 suports tipus columna i bàcul els propers 12 anys
- Marta Oliart, nova presidenta del Gremi de Professionals de la Imatge de Catalunya
ARA A PORTADA
-
Terrassa El record d’una adolescència marcada per la por: “No tenia cap amic perquè no podia explicar que m’agradaven els homes” Alejandro García
-
Terrassa Un bomber de Terrassa vola a la zona zero de Veneçuela: "Anem a ajudar, el caos només s’arregla posant ordre de mica en mica" Joan Muñoz
-
Terrassa El ple debat l'ús de la plaça de Rosa Mora per a gossos amb el Parc del Nord com a alternativa Pilar Màrquez
-
Terrassa Farmàcia Jornet, botiga de barri: "Quan vam obrir, ni tan sols hi havia llum al carrer" Alejandro García
-
Terrassa Nou cop al tràfic de drogues a Terrassa: dos detinguts i 25.000 euros intervinguts Joan Muñoz
Publicat el
28 d’abril de 2022 a
les 14:02
L'Ajuntament de Terrassa posa en marxa un pla de manteniment de l’enllumenat públic amb tractaments anticorrosius, que s'aplicaran a la pintura de les bases del suports tipus columna i bàcul per millorar la seva resistència a la degradació. Emmarcat en el projecte Terrassa Energia Intel·ligent (TEI), el pla ha estat adjudicat a l’empresa IMESAPI, i es desenvoluparà a través d’un contracte de 12 anys.
Els efectes dels orins dels gossos representen una gran problemàtica a causa del seu efecte altament corrosiu, ja que provoquen el deteriorament ràpid dels suports lumínics en la seva base. En total, al municipi hi ha 16.500 columnes i bàculs d’elements lumínics, dels quals 1.400 ja compten amb el tractament realitzat. Les zones on s’ha actuat són als barris de Sant Pere, Antic poble de Sant Pere, Centre, les Arenes - la Grípia - Can Montllor, Ca n’Aurell, Poble Nou - Zona Esportiva, Sant Pere Nord i al parc de Vallparadís. Resten, doncs, 15.100 elements on encara cal actuar, que es realitzaran en els 12 anys de contracte acordat.
La previsió és realitzar el tractament a uns 1.250 suports cada any. L'Ajuntament assegura que en la planificació dels treballs es prioritzaran les zones i barris que estiguin més afectats per aquesta problemàtica. "D’aquesta manera, es podran protegir els suports que encara no estiguin corroïts i també els que puguin quedar nets de corrosió i detectar els que, degut al llarg dels anys que han estat sotmesos a orins de gossos, cal planificar la seva substitució", diuen des del Consistori.
Aprofitant la posada en marxa d’aquest pla, l’Ajuntament insisteix en la necessitat que els propietaris de gossos dissolguin l’orina, aplicant una mica d’aigua.
Entre els consells que es dona als propietaris de mascotes per fomentar la seva responsabilitat i afavorir una bona convivència, es recomana portar al gos per la banda de la calçada quan vagi per la vorera, per tal d’evitar que orini a les façanes. Igualment, es proposa als propietaris que ensenyin a les seves mascotes a orinar als embornals, o bé que es porti una ampolla d’aigua per tirar als llocs on la mascota hagi orinat.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Què ha fallat a les Matemàtiques de les PAU?: “Era un examen excessivament llarg”
-
Terrassa
Minut de silenci a Terrassa pels terratrèmols de Veneçuela
-
Terrassa
L’estratègia de Terrassa contra el "botellot" a la Festa Major: avisos de multa de 3.000 euros als comerços que venguin alcohol a la nit
-
Terrassa
Més recursos de neteja, recollida selectiva i seguretat per afrontar la Festa Major de Terrassa
-
Terrassa
Guia de mobilitat per a la Festa Major de Terrassa: talls de trànsit i serveis especials de transport
-
Terrassa
VÍDEO | La parella de Terrassa que s'ha fet viral al xou de Quim Masferrer: “Quin culet més ‘respingón’”