Consulta pública per a l’ordenança reguladora de terrasses de bar
La ciutadania i les entitats afectades per la futura norma poden fer aportacions fins al proper 17 de maig
- Consulta pública per a l’ordenança reguladora de terrasses de bar
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de maig de 2022 a
les 11:12
La plataforma Participa a Terrassa ha posat a disposició dels terrassencs el projecte de l’Ordenança reguladora de les autoritzacions de terrasses de bar i el seu mobiliari per fer una consulta prèvia del projecte, conèixer els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa i recollir l'opinió de la ciutadania, organitzacions i entitats de la ciutat que puguin estar afectades per la futura norma. La ciutadania i organitzacions interessades en participar-hi poden fer les seves aportacions fins al 17 de maig a través de https://participa.terrassa.cat/processes/cp-terrasses-2022.
L’increment de la demanda d’espais annexos als locals de restauració situats a l’aire lliure ha generat un canvi en l’espai púbic. Des de l'Ajuntament expliquen que davant d’aquesta situació, i per evitar que l’increment de la demanda pugui crear conflictes entre els diferents usos, s’ha optat per actualitzar la regulació de les autoritzacions de terrasses de bar i el seu mobiliari, a més d’incloure en la nova norma actualitzacions en temes com l’accessibilitat, o canvis, més flexibles, en aspectes com els materials del mobiliari, adequant-los a l’oferta actual. Al projecte de la nova norma, també s’inclou una proposta centrada en la regulació dels horaris; dels elements sonors i visuals, compatibilitzant-los amb la normativa actual; de la gestió dels residus generats a les terrasses, amb una revisió de la tipologia de les infraccions i la seva graduació, per adaptar-la a les diferents situacions.
Per a la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, l’actualització de la ordenança "és un pas imprescindible per acabar de consolidar i ordenar l’espai públic després de les excepcions i autoritzacions que es van fer durant la pandèmia, en suport als establiments de restauració i entitats de la ciutat". En aquest sentit, la tinenta d’alcalde considera que "cal conèixer les diferents opinions dels afectats, però també dels usuaris d’aquests espais, per tal de poder regular-ho i garantir per una banda, la bona convivència als carrers i places de la ciutat, però també, oferir possibilitats als establiments".
Notícies recomenades
-
Terrassa
Rodalies recupera l'oferta de l'R4 entre Sant Vicenç de Calders i Terrassa
-
Terrassa
Terrassa es manté en zona d’habitatge tensionat
-
Terrassa
Liciten les obres per urbanitzar la placeta de Banyoles
-
Terrassa
Defuncions a Terrassa: les cerimònies del dimarts 7 d'abril del 2026
-
Terrassa
La Generalitat impulsa la millora de l’estació d’autobusos
-
Terrassa
Les mones tornen a omplir les pastisseries el Dilluns de Pasqua: “Com més s’apropa l’hora de dinar, major és el caos”