Acaba un curs amb assignatures pendents
La comunitat educativa continua preocupada per l'avançament del curs i la jornada contínua
- Més d’un centenar d’activitats per gaudir de l’estiu al Baix Llobregat
ARA A PORTADA
-
-
Incendi dels grans al Mercat de Can Boada: quatre vehicles calcinats i una quinzena de dotacions de Bombers Joan Muñoz
-
Taigua invertirà cinc milions anuals fins al 2029 i construirà un nou gran dipòsit a la zona nord Pilar Màrquez
-
Aparatós accident d'un ciclista a Viladecavalls: evacuat d'urgència en helicòpter al Parc Taulí Joan Muñoz
-
Publicat el
22 de juny de 2022 a
les 20:00
Actualitzat el
23 de juny de 2022 a les
11:52
Els centres educatius van celebrar ahir la fi de curs i, com sempre, es van poder veure escenes emotives, especialment en les promocions de final d’etapa que han de canviar de centre per continuar la seva formació. El balanç és bastant positiu perquè s’ha pogut recuperar de manera progressiva la normalitat truncada per la Covid. En aquest sentit, cal dir que els alumnes, mestres i professors es van poder desprendre de la mascareta a l’aula després de Setmana Santa i, per fi, veure’ns més les cares més enllà de la mirada dels ulls.
La comunitat educativa va acomiadar un curs amb sabor agredolç perquè el canvi d'inici del calendari lectiu del 2022-23 continua com una assignatura pendent per aprobar i i esperar la repesca de setembre. Tots estan d’acord en el fet que es podia revisar el calendari però retreuen que s’ha fet de forma precipitada.
Des de l’escola Marquès Casals, la directora Àngels López, va manifestar que “l’avançament del curs al 5 de setembre ens fa avançar també la preparació. Ara ho haurem de fer el mes de juliol per tenir-ho tot a punt. Fins ara, teníem gairebé una setmana i mitja”. La directora considera que les decisions del departament d’Educació haurien de ser més consensuades. “Preparar un nou curs porta molta feina encara que no ho sembli”. Directores de la concertada com Maria Teresa Claret, del Cim, i Rosa Jané, d’Andersen, tenen les mateixes sensacions. “Tot ha anat massa de pressa”, ha dit Claret. “Tenim la impressió que ens faltarà temps i que ja haurem de venir cap a finals d’agost”, va afegir Jané.
Però els dubtes més essencials estan en el canvi de la jornada lectiva pel mes de setembre. Les escoles han de fer horari lectiu concentrat de 9 hores a 13 hores, continuaran oferint el servei de menjador i amb una activitat extraescolar que ha de finalitzar a les 16.30 hores, com fins ara. En el cas de la pública a Terrassa, aquesta extraescolar anirà a càrrec dels monitors del servei de menjador que porta a terme l’empresa Serhs amb pròrroga.
El tema que més preocupa és la solució que s’ha donat a la tarda. Àngels López, directora del Marquès Casals, manifesta que “tenim moltes incògnites sobre la taula. La primera de totes és si baixarà la demanda del servei del menjador i quants alumnes faran l’activitat extraescolar. I després estem a l’expectativa de què s’oferirà en l’extraescolar perquè l’únic requisit és tenir 18 anys i el carnet de monitor”.
Notícies recomenades
-
Terrassa
L'Ajuntament pacta noves millores de la línia 13 a Can Gonteres i recupera la parada d'Iniciativa
-
Terrassa
El CST aposta per la simulació amb escape rooms per millorar la resposta en situacions crítiques
-
Terrassa
Detingut a Terrassa un lladre multireincident que havia robat joies per valor de 200.000 euros
-
Terrassa
El Consorci per a la Gestió de Residus adjudica la nova planta de biometanització de Can Barba per més de 100 milions d’euros
-
Terrassa
El Bitxo del Torrent Mitger encén la metxa de la segona edició del Corretorrent
-
Terrassa
La vaga de docents omple Terrassa: “No acabarem el curs amb normalitat”