Minyons es planteja algun castell de nou per a les actuacions del cap de setmana
La colla malva farà doblet abans d’afrontar dimarts la diada de Sant Fèlix
- Nous clubs de lectura a Vacarisses
ARA A PORTADA
-
El Segle XXI es reactiva: Consum i Areafit lideren la recuperació del complex comercial a Terrassa Pilar Màrquez
-
-
L’avinguda del Vallès, el punt negre del trànsit a Terrassa: prop de 100 accidents en un any Joan Muñoz
-
Indignació amb el menjar de l'escola pública: “La meva filla no vol anar al menjador perquè passa gana” Arnau Fort
-
Publicat el
26 d’agost de 2022 a
les 08:33
Actualitzat el
25 d’agost de 2022 a les
21:34
Minyons de Terrassa ha marcat el dia d'aquest divendres en vermell en el seu calendari. La colla egarenca organitza aquest vespre el primer assaig especial de preparació per a la diada de Sant Fèlix, en la qual participaran el pròxim dimarts a Vilafranca del Penedès.
Els de la camisa malva hi actuaran després de tres anys sense fer-ho. L’any 2019 no els van convidar i el 2020 i el 2021, la diada no es va celebrar per culpa de la pandèmia.
Des de la primera participació en la reputada diada de Vilafranca del Penedès l’any 1984, on només actuen les millors colles del moment, els Minyons hi han estat convidats ininterrompudament durant 30 anys seguits, fins al 2013. El 2014, per primer cop en la història moderna dels castells, als Minyons no els van contractar, un fet que es va repetir el 2019. Enguany seran els encarregats de tancar cada ronda.
Els Castellers de Vilafranca obriran plaça, segons ha establert el concurs per decidir l’ordre de les actuacions. Després dels verds, ubicats al centre de la plaça, actuarà la Colla Joves Xiquets de Valls i la Colla Vella dels Xiquets de Valls, a banda i banda de la plaça. Minyons de Terrassa, també ubicats al centre, seran quarts.
Aquest sistema de sorteig es va establir l’any 2016 per tal que no actuïn mai de manera consecutiva dues colles ubicades en la mateixa meitat de la plaça amb l’objectiu d’agilitzar el ritme de la diada.
La d’aquest 2022 és la primera diada de Sant Fèlix en tres anys i els responsables de les colles aspiren a portar els seus millors castells.
Notícies recomenades
-
Terrassa
L’ACA actua contra l’erosió al tram final de la riera del Palau
-
Terrassa
Aquests són els dos punts de Terrassa amb més avisos per la processionària
-
Terrassa
L’Ajuntament treu bona nota garantint l’accés a la informació
-
Terrassa
La satisfacció per l’atenció primària a Terrassa, molt per sota de la mitjana catalana
-
Terrassa
Els Bombers de Terrassa rescaten persones atrapades en ascensors cada 40 hores
-
Terrassa
Terrassa amplia el record als deportats amb quatre noves llambordes Stolpersteine