Comença Nadal a Terrassa
Des d'ara i fins després de les festes nadalenques, Terrassa lluirà 900 llums de Nadal i un pessebre que torna al Raval
- El "One Shot Film Festival" premia pel·lícules d'arreu del món
ARA A PORTADA
-
-
L'Atlètic bat per 1 a 3 el Complutense i jugarà la seva tercera final consecutiva de la lliga femenina Jordi Guillem
-
Casa Caparrós, botiga de barri: “El meu avi repartia 2.000 litres de vi a la setmana” Alejandro García
-
-
Adeu a un quiosc emblemàtic de Terrassa: "És dur pel lligam que tenim amb els clients de tants anys” Aketza Martín
Publicat el
26 de novembre de 2022 a
les 20:34
Actualitzat el
27 de novembre de 2022 a les
14:34
La campanya de Nadal ha arribat aquest dissabte a Terrassa amb dos actes que ja són tradició: l'encesa de l'enllumenat nadalenc i la presentació del pessebre institucional de la ciutat. Aquest any han compartit espai al Raval de Montserrat, davant de l'Ajuntament, on el batlle, Jordi Ballart i la periodista Mariona Tomàs han conduit la inauguració. L'ocasió ha estat la indicada per recordar totes les activitats que se celebraran a la ciutat durant la campanya de Nadal, des de fires fins a actes culturals i les visites de tots els personatges imprescindibles: el tió, el Patge Xiu-Xiu, l'home dels nassos i els reis de l'Orient.
Desenes de terrassencs s'han reunit al voltant de l'avet de 12 metres que ja fa dies que es va plantar al Raval amb les seves famílies i amics per veure com la plaça s'il·luminava puntual a les 18 hores. Expectants i després d'un compte enrere que ha recordat a cap d'any, els assistents han vist com s'encenia la façana de l'Ajuntament, el Raval i el ja habitual arbre de Nadal, que restaran il·luminats des d'ara i fins després de les festes nadalenques. Després de celebrar el moment, el conjunt Terrassa Ciutat Coral ha actuat encetant també l'època de nadales.
Seguint la temàtica central d'enguany, la Pau, Jordi Ballart ha volgut recordar que "ara més que mai, la pau és un valor universal", i ha afegit que el seu deig de Nadal és "tenir amor i molta salut".
En total, Terrassa tindrà 900 llums de Nadal. S’ha ampliat el nombre de barris amb il·luminació i les xemeneies més representatives de Terrassa lluiran un enllumenat especial i hi haurà set rètols lluminosos amb el nom de Terrassa. Més llum decorarà la Magnòlia del carrer de Mosterol i l’arbre de la rotonda del Doré. I a diversos indrets es podran veure elements ornamentals en 3D.
Per 13è any consecutiu, l’Agrupació de Pessebristes de Terrassa ha elaborat el pessebre, de 40 metres quadrats i 5 metres d'alçada, monumental. Enguany, de tornada al Raval de Montserrat després del pas accidentat per la Plaça Vella, representa un entorn de Palestina amb dues construccions arquitectòniques elevades sobre uns rocalls i lligades per un tronc. El naixement, a sota, en una petita cova. No pot faltar el rierol d’aigua. Com cada any, l’atri de la Catedral del Sant Esperit acollirà l’exposició de pessebres, amb la instal·lació oficial feta amb suro i molsa, 13 diorames i un altre pessebre gran a la capella de Santa Lluïsa.
[gallery link="none" columns="1" size="large" ids="428206,428212,428216,428217,428215,428214,428213,428207,428208,428210,428211"]
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
“No és només una beca”: així funciona el suport a joves estudiants de la Fundació Impulsa
-
Terrassa
Els Gegants de Terrassa, protagonistes de l’Anuari de 2025
-
Terrassa
El Ball de Plaça encén el ple pels nous protocols de Festa Major
-
Terrassa
MútuaTerrrassa, guardonada pel seu compromís amb la salut planetària i l'acció climàtica
-
Terrassa
Desmantellen un "narcopís" a la Maurina que generava cues de clients al carrer
-
Terrassa
Suprimeixen una línia d’I3 a l’Escola Roc Alabern