Dia de Lluita contra la Depressió: en parla un psiquiatre de Terrassa
Les dones i els joves, els més afectats durant la pandèmia
- Dia de Lluita contra la Depressió: en parla un psiquiatre de Terrassa
ARA A PORTADA
Publicat el
12 de gener de 2023 a
les 20:14
Aquest divendres és el Dia Mundial de la Lluita contra la Depressió, un trastorn emocional que afecta uns 300 milions de persones al món, essent considerada com la primera causa mundial de discapacitat. Les dones i els joves van esdevenir els col·lectius més afectats per la pandèmia.
La depressió és una malaltia molt freqüent que provoca alta discapacitat i un fort impacte social. Qui la pateix encara és víctima d’una forta estigmatització, problema que fa que, fins i tot en els països desenvolupats, més de la meitat dels malalts no estiguin diagnosticats ni tractats. La malaltia té una prevalença global d’aproximadament entre un 5 i 7% de la població. És més freqüent en dones, entre 1.5 i 3 vegades respecte als homes, amb més freqüència al postpart i al voltant de la menopausa. També és més freqüent a l’inici de l’edat adulta (entre els 18 i els 30 anys) que en pacients de més de 60 anys.
“S’estima que la pandèmia, en termes globals, i segons els estudis, ha provocat uns 53 milions de casos addicionals a nivell mundial de trastorn depressiu més gran”, explica el doctor Benjamín Piñeiro, del grup de treball sobre depressió resistent de la Societat Catalana de Psiquiatria i psiquiatre adjunt del Consorci Sanitari de Terrassa. El doctor afegeix que “les dones es van veure més afectades per la pandèmia, i també els grups més joves”.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Una campanya per prevenir la venda i el consum de vàpers entre menors
-
Terrassa
Els Minyons busquen els castells de nou a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
S'obre un esvoranc a l'avinguda de Jacquard
-
Terrassa
“Tasta Barris Terrassa”: una credencial per descobrir les festes majors dels barris
-
Terrassa
Sant Pere obre el foc de les festes majors de barri
-
Terrassa
Terrassa pren d’exemple Girona per al recinte firal