Europa prohibirà la venda de cotxes de gasolina i dièsel a partir del 2035
La legislació fixa l'objectiu intermedi de reduir en un 55% les emissions de CO2 dels vehicles nous el 2030
- Europa prohibirà la venda de cotxes de gasolina i dièsel a partir del 2035
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de febrer de 2023 a
les 17:00
El Parlament Europeu ha donat aquest dimarts llum verda a prohibir la venda de vehicles de gasolina i dièsel a partir del 2035. Amb 340 vots a favor, 279 en contra i 21 abstencions, el ple ha aprovat l'acord al qual s'havia arribat amb el Consell perquè a partir del 2035 només es puguin vendre vehicles de zero emissions. La mesura forma part del paquet de la Unió Europea per reduir en un 55% les emissions de gasos d'efecte hivernacle l'any 2030. Abans del 2035, la legislació, que encara ha de ser ratificada pel Consell, estableix dos objectius intermedis: reduir en un 55% en el cas de cotxes i en el 50% en el de furgonetes les emissions de CO2 el 2030.
La legislació preveu que els fabricants amb una producció reduïda –entre 1.000 i 10.000 automòbils nous o entre 1.000 i 22.000 furgonetes noves l'any- puguin beneficiar-se d'una exempció fins a finals del 2035. Els que declarin menys de 1.000 vehicles nous l'any seguiran estant exempts.
La Comissió Europea també haurà de presentar com a molt tard el 2025 una metodologia per avaluar i comunicar dades sobre les emissions de CO2 durant tot el cicle de vida dels cotxes i les furgonetes venudes a la Unió Europea. Brussel·les també publicarà cada dos anys a partir del 2025 un informe per avaluar els avenços per assolir que tots els vehicles que es venguin el 2035 sigui de zero emissions.
La mesura ha tirat endavant amb el suport de la majoria dels eurodiputats del grup dels socialdemòcrates europeus, dels liberals, dels Verds i l'Esquerra. La majoria dels eurodiputats del Partit Popular Europeu han votat en contra de la iniciativa, així com la majoria de membres de l'extrema dreta a l'Eurocambra.
https://www.diarideterrassa.com/terrassa/2023/01/31/venda-vehicles-terrassa/
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Una campanya per prevenir la venda i el consum de vàpers entre menors
-
Terrassa
Els Minyons busquen els castells de nou a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
S'obre un esvoranc a l'avinguda de Jacquard
-
Terrassa
“Tasta Barris Terrassa”: una credencial per descobrir les festes majors dels barris
-
Terrassa
Sant Pere obre el foc de les festes majors de barri
-
Terrassa
Terrassa pren d’exemple Girona per al recinte firal