Confessen l'agressió i els insults racistes a un netejador a Terrassa
Terrassa
L'home i la dona acusats hauran de seguir un programa educatiu
- Confessen l'agressió i els insults racistes a un netejador a Terrassa
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de març de 2023 a
les 11:42
L'home i la dona acusats de proferir insults racistes vers un empleat d'Eco-Equip, i d'agredir-lo, han confessat els fets i han acceptat una condemna de sis mesos de presó i la realització de dos programes d'igualtat de tracte i prevenció de conductes violentes, segons l'agència EFE
El tribunal de la secció sisena de l'Audiència Provincial de Barcelona va dictar aquest dijous sentència ferma contra els dos acusats, que en el judici es van conformar amb els càrrecs: són culpables d'un delicte contra la integritat moral, d'un altre de lesions lleus i d'un tercer d'amenaces. El tribunal ha acordat la suspensió de la pena de presó a condició que els autors no tornin a delinquir en un període de dos anys.
Com va explicar Diari de Terrassa, els fets van passar el 9 de febrer del 2021, quan la víctima treballava realitzant tasques de neteja a la carretera de Rellinars, a l'alçada del carrer de Monturiol. Els dos acusats van començar a cridar-li expressions racistes com "negre de merda" i a amenaçar-lo de mort.
Un cop, una contusió
Tots dos es van acostar al treballador i el van colpejar al costat. Li van provocar una contusió al tòrax que va necessitar tres dies de curació.
Les parts van arribar a un acord pel qual es reduïa la petició de pena inicial de la Fiscalia, de dos anys de presó, així com les multes pels altres dos delictes, que van passar de tres mesos a un sol mes.
D'aquesta manera, hauran de pagar 150 euros de multa pel delicte de lesions i 150 euros més pel delicte lleu d'amenaces, així com un total de 334 euros de responsabilitat civil.
El fiscal va demanar que, a més de la condició de no tornar a delinquir durant dos anys i pagar la responsabilitat civil per suspendre la pena de presó, els dos acusats hagin de realitzar un programa formatiu sobre igualtat de tracte i no discriminació i un altre programa per a la prevenció de conductes violentes.
La sentència és ferma.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
La plaça que ha vist cremar més de 60 bèsties, en fotos
-
Terrassa
Els Serveis Socials redueixen de 63 a 15 dies l’espera per a una primera visita
-
Terrassa
Nou persones denunciades per fer "botellot" a Terrassa: "El descans del veïnat i la convivència s’han de respectar"
-
Terrassa
Els sabors de proximitat omplen el Vapor de Prodis
-
Terrassa
Es descobreixen els detalls del comiat de Marc Ribas al "Joc de Cartes": "Sap que el programa queda en bones mans"
-
Terrassa
Un famós influencer firma pel Club Natació Terrassa: “Us agradaria una sèrie de la meva temporada?”