Serveis mínims a FGC i Rodalies Renfe per la vaga del 8-M
Els accessos a la UAB estan tallats, amb afectacions a diverses línies d’autobús
- Serveis mínims a FGC i Rodalies Renfe per la vaga del 8-M
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de març de 2023 a les 08:15
Aquest dimecres, els trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i els de Rodalies Renfe circulen amb serveis mínims per la vaga convicada en motiu del Dia Internacional de les Dones. El Departament d'Empresa i Treball ha dictat que aquests serveis mínims han de ser del 85% per al transport públic i segons comuniquen ambdós operadors aquest matí no hi està havent incidències.
A les línies que passen per Terrassa, l’S1 d’FGC i les línies R4 i R12 de Rodalies funcionen d’acord amb aquests serveis mínims del 85%.
Pel que fa al transport per carretera, els accessos a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) estan tallats, igual que la Meridiana d’entrada a Barcelona, amb diverses línies d’autobús afectades.
En sanitat, el departament ha demanat que hi hagi funcionament normal al servei d'urgències i en les unitats de cures intensives. Les intervencions quirúrgiques inajornables i els tractaments de quimioteràpia i radioteràpia també hauran d'estar garantits. En l'educació, els serveis mínims hauran de ser d'un 50% dels docents a les llars d'infants i a la primària. A l'ESO, hi haurà d'haver un professional cada tres unitats (33%). La convocatòria de vaga de 24 hores té el suport de sindicats com la IAC, la CGT, la Intersindical-CSC i la COS així com de plataformes d'interins.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa inaugura el mural dedicat a Akira Toriyama
-
Terrassa
Èxit de la Festa de la Paella a la Maurina
-
Terrassa
Més de 300 persones al sopar solidari d’Oncolliga
-
Terrassa
Un alumni de l’Eseiaat rep un premi internacional per la seva tesi doctoral
-
Terrassa
Un incendi en un bloc de Les Fonts provoca una fuita d’aigua que afecta diversos pisos
-
Terrassa
Els premis Terrassenc de l'Any ja estan en mans de les seves guardonades