El conveni de la ronda Nord penja d’un fil
Terrassa
El Govern rebutja cap menció a la B-40 i no accepta que es financi amb la disposició addicional tercera de l'estatut
- Rescat d'un home tancat en un balcó a Terrassa
ARA A PORTADA
-
-
Terrassa El bomber enverinat a Manresa va estar al parc de Terrassa durant diversos anys Jordi Guillem
-
Terrassa Veneçuela demana ajuda i Terrassa respon: "La gent sap que el primer és ajudar" Aketza Martín
-
Terrassa Meritxell Lluís, candidata de Junts per Terrassa: "Confiem que a mitjan 2027 ja es puguin entrar llicències d’obres a Els Bellots II" Pilar Màrquez
-
Terrassa El record d’una adolescència marcada per la por: “No tenia cap amic perquè no podia explicar que m’agradaven els homes” Alejandro García
Publicat el
29 de març de 2023 a
les 20:52
Per què no es tanca l’acord sobre la nova infraestructura entre Terrassa i Sabadell? Fins a quatre documents han intercanviat el Govern i el Ministeri de Transports. La Generalitat discrepa de la proposta i rebutja la fórmula de finançament de la ministra Raquel Sánchez.
A l’acord dels pressupostos de la Generalitat, Esquerra Republicana i el PSC van pactar que el Govern i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana signarien en el primer trimestre de 2023 el conveni per executar la ronda Nord entre Terrassa i Sabadell. A un dia d’esgotar el termini, el més calent és a l’aigüera.
L’executiu català no està d’acord amb la proposta que li ha fet arribar la ministra Raquel Sánchez i així li ho ha fet arribar. De fet, discrepa tant pel que fa al text del conveni com de la fórmula de finançament proposat per Madrid des del primer moment.
El primer document del conveni el va remetre el Ministeri al Govern de la Generalitat ara fa unes setmanes, informen fonts de l’executiu català. El text feia referència al projecte d’una autovia entre Terrassa i Sabadell, i incloïa una menció a la continuïtat de la B-40 cap a Granollers.
El govern no està d’acord. Un cop llegit l’esborrall del conveni, l’executiu va remetre al ministeri una contraproposta manifestant de manera expressa la seva negativa a signar un document que contempli la construcció d’una infraestructura que rebutja taxativament.
El govern d’ERC considera caduc el projecte de la B-40 entre Abrera i Granollers. De fet, també s’oposava a la construcció de la ronda Nord, el tram intermedi d’aquesta infraestructura, però la necessitat de sumar una majoria en la votació dels pressupostos li va portar a acceptar les condicions del PSC: l’ampliació de l’Aeroport del Prat, el Hard Rock i la signatura amb Madrid del conveni de la ronda Nord per executar el projecte.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Les interrupcions no aturen els Minyons que ja miren els castells de 9
-
Terrassa
Terrassa tindrà una parada en les rutes d'autobús entre Barcelona, Saragossa i Madrid
-
Terrassa
Saps on és... l'embarcació que navega per la paret
-
Terrassa
Bombers del parc de Terrassa guanyen el XX ENRATT
-
Terrassa
Canvia la ubicació per de la recaptació solidària amb Veneçuela: L'Ajuntament cedeix el Recinte Firal
-
Terrassa
Jordi Ballart: "Encara hi ha persones que et jutgen o t'assenyalen pel simple fet de ser qui ets"