La història del Gremi d’Instal·ladors de Terrassa, en llibre
El treball, obra de Marcel Taló, analitza a configuració, les vicissituds i el desenvolupament del gremi des del 1920 i fins al 2011
- La història del Gremi d’Instal·ladors de Terrassa, en llibre
ARA A PORTADA
Publicat el
19 d’abril de 2023 a
les 07:10
Actualitzat el
20 d’abril de 2023 a les
15:15
Sant Jordi truca a la porta i entre les novetats per a aquesta diada, el Gremi d’Instal·ladors de Terrassa i Comarca (Greintec) també s’hi fa un lloc.
Per commemorar el centenari de la seva constitució, l’historiador Marcel Taló ha escrit “Història del Gremi d’Instal·ladors de Terrassa i Comarca (1920 – 2011)”, una obra que recull la història d’un gremi que durant un segle ha agrupat els empresaris i instal·ladors que han fet bategar Terrassa i la seva comarca.
El treball analitza la configuració, les vicissituds i el desenvolupament d’aquesta entitat amb un repàs històric que és també una altra mirada a la Terrassa del segle XX i que permet fer-se una idea dels canvis i les transformacions per les quals ha passat la ciutat durant els cent anys més frenètics de la seva història, impulsats per l’aplicació de l’electricitat en els usos domèstics i industrials.
El llibre, que vol deixar constància i aportar un document rigorós del desenvolupament i l’impacte socioeconòmic d’aquest sector a la comarca, va ser presentat dimarts a la seu de la patronal Cecot, que és també la seu de Greintec.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Una campanya per prevenir la venda i el consum de vàpers entre menors
-
Terrassa
Els Minyons busquen els castells de nou a la Diada del Patrimoni
-
Terrassa
S'obre un esvoranc a l'avinguda de Jacquard
-
Terrassa
“Tasta Barris Terrassa”: una credencial per descobrir les festes majors dels barris
-
Terrassa
Sant Pere obre el foc de les festes majors de barri
-
Terrassa
Terrassa pren d’exemple Girona per al recinte firal