L’ovella del Juan i altres records de la Terrassa tèxtil
Terrassa
L’Associació El Llibre de la Vida obre al MNACTEC un expositor amb peces d’oficis perduts del tèxtil
- L’ovella del Juan i altres records de la Terrassa tèxtil
ARA A PORTADA
- Javier Llamas
- Redactor al Diari de Terrassa
Publicat el
03 de maig de 2023 a
les 22:03
Actualitzat el
04 de maig de 2023 a les
13:11
“De la forma més natural volem desitjar-los un feliç Nadal i un pròsper any 1985”, es llegeix a l’etiqueta que penja de l’ovelleta de peluix. “S’ha tombat l’ovella”, diu el Juan, el propietari d’aquest obsequi nadalenc que l’empresa per a la qual treballava li va regalar llavors. Juan Utrera Gutiérrez, veí de Can Palet, encara era empleat de Corcoy, una de les múltiples indústries tèxtils de Terrassa. Es va jubilar allà mateix el 1996. Juan Utrera era un dels visitants de l’expositor amb peces d’antany, ja perdudes, d’oficis extints, inaugurat aquest dimecres al Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (MNACTEC).
N’hi ha unes trenta peces: pinces, tisores, agulles, mostraris de fils... Unes quaranta persones van participar en la inauguració de la vitrina, organitzada per l’Associació El Llibre de la Vida, l’entitat nascuda a Terrassa per preservar records i dotar de contingut al present recuperant el passat. Seguim i creem, com va deixar escrit Gabriel Miró.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa obre borses de treball per cobrir vacants temporals
-
Terrassa
Terrassa realitzarà una prova pilot per estendre la línia de bus L12 per Can Palet de Vista Alegre
-
Terrassa
Xavier Casas, bomber terrassenc: "L'olor, la visió, allò que escoltes a Veneçuela et destrossa; és una experiència molt dura"
-
Terrassa
Un nou dispositiu del Pla Kanpai contra la multireincidència es tanca amb 4 detinguts i 191 identificats a Terrassa
-
Terrassa
Cancel·lacions i nous horaris l'últim dia de la Festa Major per esquivar la calor intensa
-
Terrassa
Terrassa activa el Pla d’Emergència Municipal pel risc extrem d’incendis i l’episodi de calor intensa