Halima Fadil: “La selectivitat ha estat més senzilla que no pas els anys anteriors”
Terrassa
La nota més alta de la “sele” a Terrassa ha estat un 9,60. És la qualificació que ha obtingut Halima Fadil, de l’Institut Can Jofresa i una alumna del Montserrat Roig
- Halima Fadil: “La selectivitat ha estat més senzilla que no pas els anys anteriors”
ARA A PORTADA
-
Terrassa De Terrassa o des de París, les famílies no falten a la cita de Tots Sants: “No ho vivim com un dia trist, sinó de respecte” Pilar Màrquez
-
Terrassa Presència policial i alguns comerços tancats en una tarda presidida per la normalitat Sergi Estapé
-
Terrassa Lluís Puig: “Abans de l’acte públic, volia retrobar-me amb la casa i la família” Pilar Màrquez
-
Terrassa Ja coneixem els Terrassencs de l'Any 2026: Paula Leitón, Rosa Maria Ros i Miki Núñez Joan Muñoz
-
- Jordi Guillem
- Redactor a Diari de Terrassa
Publicat el
23 de juny de 2023 a
les 19:21
Actualitzat el
23 de juny de 2023 a les
20:19
“Les proves d’enguany han estat més fàcils que les d’altres anys, menys en el cas de l’examen de matemàtiques. No ho penso jo sola. És també l’opinió de tots els meus companys quan vam sortir dels exàmens”. Són paraules de la Halima Fadil Lakbaidi, l’alumna de l’Institut Can Jofresa, que ha registrat la nota més alta de Terrassa a la fase general de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) juntament amb una estudiant de l’Institut Montserrat Roig.
L’estudiant terrassenca de l’Institut Can Jofresa no amaga que s’esperava obtenir una nota elevada a les PAU, però segurament no tant. “La veritat és que ho portava molt bé, però no esperava un 9,60”, explica.
La Halima (Terrassa, 30 de març del 2005) presenta un expedient acadèmic impecable. La seva mitjana ha estat de 10 en els dos cursos del Batxillerat. Literalment immillorable. L’estudiant de l’Institut Can Jofresa no valora com a res excepcional aquestes qualificacions. “No ho trobo estrany. Només es tracta d’esforçar-se”, comenta.
Halima Fadil té molt clar quins estudis començarà a la tardor. “Vull estudiar un doble grau d’economia i dret. Són 5 anys”, assenyala. Està valorant si ho fa a l’Universitat Pompeu Fabra o bé a ESADE a través d’una beca. Té clar en què vol treballar. “M’agradaria ser advocada empresarial. Són dos aspectes que sempre m’han interessat, el món del dret i el de l’empresa. Des de petita he somiat a dedicar-me a defensar les causes que considero justes i m’agrada argumentar-les i acabar-les entenent”, comenta Fadil.
La terrassenca es troba molt còmoda a Catalunya, per bé que li agradaria marxar a l’estranger. “M’atrau poder treballar a ciutats com Londres o bé a països com el Canadà o els Països Baixos”.
Halima és considerada pels seus professors com una molt bona estudiant. No és, doncs, casual, que hagi promitjat un 10 els dos darrers anys. Se li donen bé totes les matèries. Reconeix que els exàmens de la selectivitat li van generar una mica d’ansietat, però el seu secret va ser preparar-se per al pitjor. “Em vaig estudiar força bé totes les assignatures. Considero que portava totes les matèries ben apreses. M’ho vaig preparar, però aquesta mena de proves tenen sempre un component sorpresa que no pots controlar. Com tothom, vaig repassar l’últim dia, però en la majoria de matèries, no podies posar-te a estudiar-ho tot en una sola nit. O estaves preparada o no ho estaves”, explica l’estudiant de l’Institut Can Jofresa.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
El full de ruta cap a un comerç més competitiu i arrelat
-
Terrassa
5 reptes per al futur del comerç a Terrassa: més enllà de la incorporació de noves tecnologies
-
Terrassa
VÍDEO | La xarxa ironitza amb la fumera de dos cotxes a la B-40: "És la nova manera de recordar que cal circular pel carril dret?"
-
Terrassa
Laura Torres, propietària d'un dels comerços més joves de Terrassa: “Sabíem que podia funcionar, tot i la competència”
-
Terrassa
Els mercats muncipals de Terrassa: adaptació als nous temps sense perdre essència ni proximitat
-
Terrassa
El Mercadal, sis segles d’evolució i canvis