Estudiants de l'Eseiaat porten el seu ròver espacial a l'European Rover Challenge
Seran els únics representants de l'Estat en un concurs internacional en què el vehicle haurà de completar diferents proves científiques com si treballés a la superfície de Mart
- Estudiants de l'Eseiaat porten el seu ròver espacial a l'European Rover Challenge
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de setembre de 2023 a les 14:04
Actualitzat el 13 de setembre de 2023 a les 14:05
Un equip multidisciplinari d’estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (Eseiaat) de la Universitat Politècnica de Catalunya − BarcelonaTech (UPC) que formen part de l’associació UPC Space Program participarà a la final del concurs internacional European Rover Challenge (ERC) entre aquest dijous i diumenge a Kielce (Polònia). Hi portaran el seu prototip espacial batejat com GRover-To, un vehicle autònom, construït pels mateixos estudiants que haurà de completar diferents proves científiques com si treballés a la superfície de Mart.
Diversos alumnes d’enginyeria electrònica, enginyeria mecànica, tecnologies industrials i enginyeria aeroespacial de l'Eseiaat i tres estudiants de geologia de la Universitat de Barcelona (UB) van presentar el seu projecte el curs passat per participar al concurs, juntament amb altres 64 universitats de tot el món, i el seu ha estat un dels únics 25 equips admesos pel jurat per prendre part a la gran final. El vehicle espacial GRover-To serà l’únic representant espanyol.
https://www.youtube.com/watch?v=7uTIftw6uzc
"Hem realitzat moltes millores a partir de l’experiència acumulada els dos anys anteriors i crec que enguany podem aspirar a estar al top 5”, explica Gonzalo Campos, coordinador de la missió.
Notícies recomenades
-
Terrassa
Finalitza la reforma del Casal Cívic de Can Jofresa amb una inversió de mig milió
-
Terrassa
Propòsits i reptes de ciutat per al 2026
-
Terrassa
El pàrquing del Progrés, líder en rotació de vehicles
-
Terrassa
El Ministeri de Transports invertirà en la conservació de la B-40 al seu pas per Terrassa
-
Terrassa
Aproven inicialment la millora de l’accessibilitat de nou cruïlles de Terrassa
-
Terrassa
Inici d’any clau per urbanitzar Els Bellots II