Estudiants de l'Eseiaat porten el seu ròver espacial a l'European Rover Challenge
Terrassa
Seran els únics representants de l'Estat en un concurs internacional en què el vehicle haurà de completar diferents proves científiques com si treballés a la superfície de Mart
- Estudiants de l'Eseiaat porten el seu ròver espacial a l'European Rover Challenge
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de setembre de 2023 a
les 14:04
Actualitzat el
13 de setembre de 2023 a les
14:05
Un equip multidisciplinari d’estudiants de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (Eseiaat) de la Universitat Politècnica de Catalunya − BarcelonaTech (UPC) que formen part de l’associació UPC Space Program participarà a la final del concurs internacional European Rover Challenge (ERC) entre aquest dijous i diumenge a Kielce (Polònia). Hi portaran el seu prototip espacial batejat com GRover-To, un vehicle autònom, construït pels mateixos estudiants que haurà de completar diferents proves científiques com si treballés a la superfície de Mart.
Diversos alumnes d’enginyeria electrònica, enginyeria mecànica, tecnologies industrials i enginyeria aeroespacial de l'Eseiaat i tres estudiants de geologia de la Universitat de Barcelona (UB) van presentar el seu projecte el curs passat per participar al concurs, juntament amb altres 64 universitats de tot el món, i el seu ha estat un dels únics 25 equips admesos pel jurat per prendre part a la gran final. El vehicle espacial GRover-To serà l’únic representant espanyol.
https://www.youtube.com/watch?v=7uTIftw6uzc
"Hem realitzat moltes millores a partir de l’experiència acumulada els dos anys anteriors i crec que enguany podem aspirar a estar al top 5”, explica Gonzalo Campos, coordinador de la missió.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
LaFACT situa Terrassa entre els referents europeus en innovació social amb el projecte ALL.D
-
Terrassa
Un projecte del CST per reduir la medicació inadequada en gent gran, finalista als Premis de Bones Pràctiques
-
Terrassa
L’Ajuntament de Terrassa i el Síndic de Greuges es reuneixen per posar fi a la venda il·legal a la Plaça de Catalunya
-
Terrassa
Lluís Puig ja té via lliure per tornar: el Suprem aixeca l'ordre de detenció
-
Terrassa
L’Ajuntament de Terrassa inicia una cooperació amb Palestina
-
Terrassa
El Meteocat alerta de ruixats intensos aquest dimarts a la tarda i nit a Terrassa