Lidia Escámez, 49 anys
Dependenta. La Lidia, que treballa al Mallorquí Sabaters del carrer de la Font Vella, assegura que “el trànsit segueix pràcticament igual”. En aquest sentit, explica que “tot i que només poden accedir a la zona per als vianants els vehicles autoritzats, continua passant tothom”. Durant les obres, el seu negoci va patir molt, però “s’ha anat recuperant”. Indica que “la clientela que tenim ara és més jove, ja que algunes persones grans tenen dificultat per arribar”.
Mariona Vera, 42 anys
Iván Zambrano, 22 anys
Dependent. “Hem tingut un declivi important de vendes des que es van iniciar les obres de urbanització”, assegura l’Iván, que treballa al I Love Empanada del carrer de la Font Vella. Per això, “és molt probable que tanquin el negoci”, indica. Sembla que aquesta botiga no és l’única que no passa un bon moment, ja que l’Iván explica que “tinc entès que els altres negocis de la zona estan en la mateixa dinàmica”.
Màrcia Molina, 35 anys
Vianant. La Màrcia passeja pràcticament cada dia pel carrer de la Font Vella i expressa que “encara passen massa cotxes”. No obstant això, la seva preocupació principal són els patinets elèctrics. “La normativa diu que en l’illa de vianants han de baixar del patinet i anar caminant, però no ho fa ningú”. També destaca que “són perillosos, sobretot pels nens”. En aquest sentit, subratlla que “has de vigilar, perquè passen i no te n’adones”.
Silvia Giménez, 50 anys
Dependenta. “La transformació que han fet amb les obres és molt més còmode, sobretot de cara a festes”, remarca la Silvia, dependenta al Mallorquí Sabaters. Tot i això, creu que el consistori ha d’actuar per pacificar el trànsit. “S’hauria de regular i controlar més perquè passa qui vol”, comenta. “Molts dels nostres clients són persones grans i ens expliquen que tenen por dels patinets perquè són perillosos i els poden atropellar”.
Enllestides altres obres d’urbanització
A més de les obres al Passeig i la Font Vella, els últims mesos s’han transformat altres espais que passen a formar part de l’illa del Centre.El carrer del Vall
Al carrer del Vall les obres per visibilitzar que ha passat a ser una via de prioritat als vianants, amb el típic maó vermell de l’illa del Centre, estan gairebé enllestides. A hores d’ara només queda acabar la part final, a tocar amb el carrer de la Cisterna i el portal de Sant Roc, que hauria de fer la funció de sortida. El carrer del Vall serà de plataforma única, com el del Forn i la plaça del doctor Cadevall, on es dona protagonisme al fossat de la muralla amb un paviment diferenciat. Aquí els treballs estan també pràcticament acabats, a falta dels últims detalls per adaptar les cruïlles amb el carrer Major a una nova configuració per “adaptar-les a les necessitats actuals”. La proposta global és, segons el consistori, ampliar els llocs de preferència per a vianants.
La plaça Mossèn Cinto Verdaguer
La plaça de Mossèn Jacint Verdaguer, coneguda popularment com la plaça de Correus, ha estat també transformada urbanísticament. L’espai, saturat fins ara de cotxes i espais d’aparcament, ha mudat la pell per erigir-se en un àmbit amb prioritat per a les persones i esdevenir una de les portes d’accés a la gran illa de vianants del centre de la ciutat. Les obres de transformació de la plaça van començar a mitjan juny, amb un pressupost de 359.348,64 d’euros. La intervenció ha incorporat el panot vermell característic de l’illa de vianants a tota la plaça, que s’ha transformat en un espai de plataforma plana. El projecte contemplava la protecció dels arbres existents i la plantació de noves espècies d’arbrat i arbustives, amb la renovació del mobiliari urbà i la conservació de l’escultura existent, amb la construcció d’una nova peanya.
