Quins vehicles podran circular i quins no per la nova ZBE de Terrassa
Terrassa
La nova ordenança de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) entrarà en vigor a Terrassa de manera gradual en els pròxims mesos. T'expliquem quins vehicles podran circular i quins no
- Quins vehicles podran circular i quins no per la nova ZBE de Terrassa
ARA A PORTADA
-
Terrassa Jordi Ballart: "Hem de ser protagonistes d'aquest futur, no simples espectadors" Jordi Guillem
-
Terrassa La tempesta de calamarsa sorprèn Terrassa: "Pedres com a monedes de dos euros" Jordi Guillem
-
Terrassa Baralla a l'estació del Nord de Terrassa: Ferit al cap i detingut després d'una persecució fins a la Rambla Jordi Guillem
Publicat el
29 d’octubre de 2023 a
les 12:52
Actualitzat el
29 d’octubre de 2023 a les
13:00
El ple municipal d’aquest divendres ha aprovat inicialment la nova ordenança de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) que s’implantarà a Terrassa en uns mesos i en la qual es multarà els infractors a partir del maig del 2025. A continuació s’obrirà un termini de 30 dies d’exposició pública. Al desembre anirà a aprovació definitiva i entrarà en vigor 15 dies després de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província.
L’entrada en vigor de la zona de baixes emissions s’aplicarà a Terrassa de manera gradual per facilitar l’adaptació de totes les persones que es desplacen en vehicle. Fins al dia 30 d’abril del 2025 només s’activarà en cas d’episodi de contaminació. Serà a partir de l’1 de maig del 2025 que els vehicles més contaminants no podran entrar, circular ni estacional a l’interior de la ZBE.
En aquest primer moment, però, la frontera de la zona quedarà limitada a la rambla d’Ègara i el tram del barri de ca n’Aurell quedarà exclòs de l’aplicació. Un any després, l’1 de maig del 2026, la ZBE s’aplicarà ja de manera plena i també al tram de Ca n’Aurell, fins als carrers de Faraday i Josep Trueta. S’aplicaran les restriccions en dies feiners, de dilluns a divendres i en horari des de les 7 hores fins a les 20 hores.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Assaig en remull per als Minyons de Terrassa al llac de Vallparadís
-
Terrassa
S'esperen tempestes i baixada de temperatures per divendres a Terrassa
-
Terrassa
FOTOS | Plats de pescadors de la costa
-
Terrassa
Per què els mosquits piquen més unes persones que altres? La resposta és a la nostra pell
-
Terrassa
La calor posa contra les cordes el transport públic: “L’andana és la mort”
-
Terrassa
FOTOS | Pizza marinada amb havaneres a Calella