Saps on és... aquesta sentinella de la indústria tèxtil a Terrassa?
En una plaça de la ciutat encara roman dempeus una antiga fàbrica tèxtil que mostra un relleu representatiu

- Obres per millorar l’accessibilitat en llars de gent gran de Viladecavalls
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de febrer de 2024 a les 07:14
Actualitzat el 29 de febrer de 2024 a les 13:21
La relació d’antigues fàbriques del tèxtil a la ciutat és extensa, tant si es recorden les que en el seu dia es va enderrocar, com si es pensa en les que encara romanen dempeus. Edificis que, en molts dels casos, són autèntiques joies d’una època que no tornarà, si bé, en la memòria col·lectiva, mai han deixat de ser-hi. A vegades, a alguns d’aquests edificis, una figura presidia l’entrada, com un sentinella que vigila que no entri ningú a un recinte.
I això passa amb La Magdalena, una antiga fàbrica tèxtil que es troba en el barri de Ca n’Aurell i que va ser obra de l’arquitecte Ignasi Escudé i Gibert, a demanda de Joan Mach i Brasa, l’empresari tèxtil que gestionava aquesta indústria, que també es coneixia com a Can Mach.
A la façana que dona a la plaça de Baltasar Ragon, si qui passa per davant té l’ocurrència de mirar cap a dalt, es pot contemplar un relleu que, en el seu dia, va fer l’escultor Carlos Armiño, ascut a Estepona i mort a Castelló de la Plana, i que entre 1931 i 1957 va residir a Terrassa.
Notícies recomenades
-
Terrassa L’Ajuntament defensa que la despesa social al pressupost del 2026 arriba al 16,5%
-
Terrassa Terrassa aposta per la tecnologia per millorar el reg dels espais verds
-
Terrassa Martín Pretel, activista: “El dictador va morir al llit, però la dictadura es va camuflar”
-
Terrassa El PSC proposa sancions més dures i prohibir prostitució i drogues al carrer contra l'incivisme
-
Terrassa L'Ateneu Candela acull la presentació del llibre i documental "La memòria recent"
-
Terrassa Sis mesos de presó per a una dona que feia tractaments de podologia a Terrassa sense titulació