
Jornada al CST sobre la innovació en infermeria
Ha permès donar a conèixer els projectes que estan desenvolupant les professionals en l’àmbit de la recerca

- Jornada al CST sobre la innovació en infermeria
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de maig de 2024 a les 14:07
Actualitzat el 15 de maig de 2024 a les 14:08
La sala d’actes Joan Costa i Roma de l’Hospital Universitari de Terrassa ha acollit la Jornada del Dia de la Infermera 2024, sota el títol "Les infermeres innovem. Ho expliquem?". L’objectiu és donar a conèixer els projectes que estan desenvolupant les infermeres del Consorci Sanitari de Terrassa (CST) en l’àmbit de la recerca i la innovació.
La jornada ha comptat amb dues taules. La primera, sobre el tema "De la teoria de la innovació...", on s'ha parlat de la innovació en salut, amb Mamen Carmona, cap de Recerca i Innovació del CST; de la innovació infermera, amb José María Vázquez, president de la Comissió d’Innovació d’Atenció Primària Metropolitana Sud i sobre la innovació als plans formatius, amb Guadalupe Sánchez, coordinadora de titulació del Grau d’Infermeria de l’Escola Universitària d’Infermeria i teràpia Ocupacional de Terrassa (EUIT).
[caption id="attachment_543233" align="aligncenter" width="525"]
Equip guanyador del concurs convocat entre les assistents, a qui s'ha proposat crear amb material sanitari caducat un objecte per millorar algun aspecte assistencial. Han elaborat un raspall adaptat per a persones grans[/caption]
La segona taula sobre les "Experiències d’innovació al CST", ha comptat amb la intervenció de Javier Gutiérrez, infermer de la Unitat de Diàlisi; Iván Martínez, infermer d’Atenció Primària; Marisa Velasco, infermera d’Hospitalització a Domicili; Marta Gelis, infermera de la UCI; Llum Gallego, infermera de Convalescència; Minerva Garcia, infermera d’Hospital de Dia de Salut Mental; Sandra Arcusa, infermera de la Unitat d’Hospitalització de Cirurgia i Sandra Jimenez, infermera del SEM.
L’activitat ha volgut "posar en pràctica la idea què innovar és qualsevol canvi de procés, d’organització o de material que millori l’atenció dels pacients", afimen des del CST. Per això "s'ha posat una activitat lúdico innovadora, en què s'ha demanat als assistents que, amb material sanitari caducat, es pensi un objecte per a millorar algun aspecte de l’assistència". Ha resultat guanyador un raspall adaptat per facilitar que les persones grans puguin rentar-se els peus sense haver d'ajupir-se.

Notícies recomenades
-
Terrassa De nom a nom i de seu a seu
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Algèria, Laos i el naixement del riu Mundo
-
Terrassa Els Minyons de Terrassa actuaran diumenge a Lloret
-
Terrassa FOTOS | El concurs de l'estiu: Berlín, Sevilla i els Dolomites
-
Terrassa Comencen les obres de l'avinguda del Vallès
-
Terrassa Netejaran un tram urbà de la llera del torrent Mitger