Les tarifes de l'aigua s'adaptaran a la diversitat familiar
Terrassa
La modificació de l'ordenança fiscal per a l'any 2025 afectarà sobretot a les famílies amb infants amb custòdia compartida o d'acollida
ARA A PORTADA
-
Terrassa El mapa de les 25 xemeneies de Terrassa: "Deixaven la ciutat plena de volves de sutge" Pilar Màrquez
-
-
Terrassa Estrenat el nou mural a l'Antic Poble de Sant Pere: "Ens hauria agradat que fos el primer" Joan Muñoz
-
-
Terrassa El PSC demana explicacions pels convenis de l’Ajuntament amb una entitat investigada per presumpte frau fiscal Arnau Fort
Publicat el
11 de juliol de 2024 a
les 17:48
En les ordenances fiscals per a l’any 2025 de l’Ajuntament s’incorporaran canvis en la tarifa de l’aigua perquè les famílies amb infants amb custodia compartida o nens i nenes en acollida se’ls hi apliqui un factor de correcció per adaptar el cost del servei de subministrament al perfil real de la família i de cada habitatge. La proposta, que serà presentada i debatuda en el procediment d’elaboració de les ordenances fiscals per al proper any, previst per al quart trimestre d’aquest any 2024, es començaria a aplicar l’any vinent. La regidora de Cicles de l’Aigua, Patricia Reche, explica que “aquesta adaptació permet tenir en compte la diversitat de famílies i la varietat de casuístiques que hi ha a nostra societat, per continuar avançant en la nostra voluntat de ser més justos i equitatius en l’accés a un dret com és el de l’aigua”.
Concretament, la proposta de l’Equip de Govern és que aquelles famílies amb infants amb custodies compartides puguin presentar una declaració responsable on s’informi, per part dels progenitors, que s'han separat i no tenen convivència conjunta i que els fills viuen el 50% del temps als respectius habitatges a la ciutat. Amb aquest procediment se’ls hi aplicaria un coeficient del 0,5% en el padró municipal a cada un dels habitatges, en el cas que ambdós estiguin situats a Terrassa. Aquesta sol·licitud tindria una vigència d'un any i es renovaria anualment. En el cas d’aquelles famílies amb infants en acollida, s’haurà de presentar un certificat de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA) especificant el nombre d’infants en acollida, perquè aquests s’incorporin al nombre de persones empadronades a l’habitatge.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
MútuaTerrassa aborda la protecció clínica a totes les edats: "L'objectiu és promoure una atenció segura durant tota la vida"
-
Terrassa
Terrassa obrirà el Centre de Gestió de la Mobilitat durant la Setmana Europea de la Mobilitat
-
Terrassa
La cultura popular pren la Plaça Vella en homenatge a Pau Casals: "Volem posar la música de cobla en un lloc distingit"
-
Terrassa
L’Escola Pia transformarà el recinte històric per unir Secundària i Batxillerat
-
Terrassa
Marc Ribas abaixa la persiana a Barcelona: un dels seus projectes tanca abans d'arribar a l'any
-
Terrassa
Sense el MNACTEC ni la Masia Freixa, el turisme a Terrassa cau un 62%