Alerta del Pla INUNCAT per xàfecs, localment amb calamarsa
Els xàfecs es poden mantenir a qualsevol punt de Catalunya i anar acompanyats de tempesta i localment de calamarsa o pedra
- La felicitat de quatre dones olímpiques
ARA A PORTADA
Publicat el 17 d’octubre de 2024 a les 11:54
Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest matí en Alerta el Pla especial d’emergències per risc d’inundacions a Catalunya (INUNCAT), davant l’avís del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de pluges que són molt intenses en algunes comarques i que es van desplaçant d’est a oest.
L’SMC ha informat que s’ha superat el llindar dels 40 litres/m² en 30 minuts a Font-Rubí (Alt Penedès), i que aquestes precipitacions poden seguir amb intensitat en aquesta zona i afectar també pròximament l’Anoia i Bages.
La resta del dia, els xàfecs es poden mantenir a qualsevol punt de Catalunya i anar acompanyats de tempesta i localment de calamarsa o pedra. També poden anar acompanyades de vent de component oest a la meitat sud de Catalunya.
Protecció Civil recorda que cal extremar les precaucions en la mobilitat i les activitats a l’aire lliure, i que no es travessin rieres, barrancs, torrents ni cap zona inundable en general allà on plogui o on ja hi hagi acumulació d’aigua.
Notícies recomenades
-
Terrassa
La rehabilitació dels porticons del Mercat de la Independència, al febrer
-
Terrassa
La Primitiva també somriu Terrassa amb 444.000 euros: “És el millor que pot passar a una administració per començar l'any”
-
Terrassa
Rebaixes avançades: “Ja no es tracta només de liquidar estocs de temporada”
-
Terrassa
Aprovada la renovació de l’asfaltat als polígons
-
Terrassa
El Vapor de Reis esclata d’èxit amb llargues cues
-
Terrassa
Fred, neu simbòlica i il·lusió infinita: així han arribat els Reis d’Orient a Terrassa