L'ACA inspeccionarà el "perillós" Torrent Mitger de Terrassa
L'associació veïnal de Poble Nou n'ha denunciat l'estat de la llera
- L'ACA inspeccionarà el "perillós" Torrent Mitger de Terrassa
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de desembre de 2024 a les 19:24
“Lamentem els problemes que teniu i us indiquem que hem enviat inspecció per comprovar l’estat de la llera del Torrent Mitger”. Aquest és un extracte de l’escrit que ha enviat l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) a l’associació veïnal (AV) de Poble Nou-Zona Esportiva, a Terrassa, en resposta als requeriments de l’entitat sobre l’estat d’aquest torrent, la manca de manteniment i els riscos que comporta quant a la inundabilitat dels terrenys més pròxims, especialment on estan situades les noves promocions d’habitatges de Can Colomer.
Si els fets, és a dir, els obstacles i el perillós excés de vegetació, es localitzen en llera pública en zona no urbana, l’ACA “n’avaluarà la urgència i preveurà l’actuació corresponent”; això sí, “segons disponibilitats pressupostàries”. Per contra, si els esculls es troben en zona urbana, l’actuació correspondria a l’Ajuntament, “en tant que competent en matèria d’ordenació del territori”, en virtut de l’article 28.4 del Pla Hidrològic Nacional. Això, sens perjudici que es puguin signar amb l’agència convenis de cofinançament, com els que sustenten diverses actuacions desenvolupades als darrers anys a les rieres.
Notícies recomenades
-
Terrassa
El carrer de la Unió estrenarà llambordes el 2026
-
Terrassa
Terrassa impulsa innerGAMERS XP per promoure la salut mental i la inclusió a través dels videojocs
-
Terrassa
El PSC s'abstindrà a les ordenances a canvi de no pujar el rebut de l'aigua i revisar les tarifes d'escoles bressol i l'Escola de Música
-
Terrassa
L’opció de WhatsApp que pot evitar que t’estafin
-
Terrassa
El Torrent del Pere Parres es transforma en un gran passatge de terror per al Crit o Confit
-
Terrassa
Saps on és... la torre recòndita que ja no flueix?