Tot el que vols saber del patge Xiu-Xiu
Terrassa
El patge Xiu-Xiu té prevista la seva arribada a l’estació del Nord avui a les 18.08 hores
- 6 consells per fer de lloro al quinto
ARA A PORTADA
-
Terrassa Divisió d’opinió pels nous decrets d’habitatge a l’espera de la lletra petita Pilar Màrquez
-
Terrassa Entre aplaudiments i valors: Terrassa ret homenatge als seus policies i a la ciutadania compromesa Joan Muñoz
-
Terrassa Feijóo augura des de Terrassa que el decret d'habitatge "no tindrà resultats" Pilar Màrquez
-
-
Publicat el
26 de desembre de 2024 a
les 11:01
Actualitzat el
26 de desembre de 2024 a les
20:28
Si hi ha un protagonista lligat estretament al Nadal terrassenc, aquest és el patge Xiu-Xiu. Hassim Jezzabel (aquest és el seu nom de pila), el membre principal de la cort del rei Gaspar, no té res a envejar als grans patges reials que han fet fortuna a través de la literatura i el cinema. La seva arribada cada any a Terrassa el 26 de desembre, dia de Sant Esteve, és una de les tradicions populars més arrelades a la nostra ciutat. Arriba a l’estació del Nord a les 18.08 hores.
És l’emissari que envien els Reis d’Orient a Terrassa perquè els prepari el camí, i és el Centre Cultural El Social l’encarregat de rebre aquest patge, acompanyar-lo arreu, donar-l’hi recer i atendre totes les seves necessitats. El fet de poder comptar amb ell Nadal rere Nadal li devem a Joaquim Puigbò i Mayol, que a mitjans del segle passat va trobar la manera de posar-se en contacte amb Ses Majestats i va aconseguir que a partir d’aquell moment cada any, entre el 26 de desembre i el 5 de gener, vingués a casa nostra.
La primera vegada que vingué el patge a la ciutat fou el desembre de 1951, amb la particularitat de no donar regals sinó bons consells.
Com bé expliquen des d’El Social, el Patge Xiu-Xiu s’ha convertit en un valuós patrimoni cultural de Terrassa i el ressò de les seves visites a associacions de veïns, centres cívics, entitats hospitalàries, entitats socioculturals i clubs esportius s’ha anat estenent de manera que no queda en tota la ciutat cap menut ni menuda que no el conegui.
Tot i que el seu nom de pila és Hassim Jezzabel, tothom el coneix com a Patge Xiu-Xiu, un sobrenom que respon al fet que xiuxiueja al rei Gaspar a cau d’orella el nom dels nens i nenes que no fan bondat de la bona.
De fet, en la seva estada a la ciutat s’encarrega de vigilar el comportament dels infants. Observa pels terrats i pels balcons, i parla amb els més petits i els dona bons consells perquè siguin bons minyons.
Escull Diari de Terrassa com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Terrassa
Terrassa reclama més recursos per consolidar els serveis d’atenció LGTBIQ+
-
Terrassa
La confessió de Miki Núñez sobre "La travessa VIP": "Vaig haver de fer caca agafat de la mà d'un company"
-
Terrassa
Tres dècades de danses tradicionals de l’Escola Tecnos, recollides en un llibre
-
Terrassa
Nous punts de llum per il·luminar 16 zones fosques de Terrassa
-
Terrassa
La línia R4 de Rodalies pateix retards per les restriccions de velocitat provocades per la pluja
-
Terrassa
Avís vermell per pluges intenses a Terrassa